| کد خبر: 224378 |

◄ اعلام آمادگی راه آهن شمال ۲ برای مواجهه با جبهه بارشی و برودت هوا

کلیه تجهیزات و تاسیسات ایستگاهی و ماشین آلات سنگین راه سازی با حداکثر ظرفیت در طول شبکه ریلی راه آهن شمال ۲ آماده بکارگیری در شرایط بحرانی است.

تین نیوز

پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش گسترده نزولات جوی در استان گیلان، اداره کل راه آهن شمال ۲ در راستای مواجهه با شرایط اضطراری آمادگی کامل دارد.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل راه آهن شمال ۲  ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: کلیه تجهیزات و تاسیسات ایستگاهی و ماشین آلات سنگین راه سازی با حداکثر ظرفیت در طول شبکه ریلی راه آهن شمال ۲ آماده بکارگیری در شرایط بحرانی است.

غلامحسین ولدی افزود: تهیه تجهیزات برف روبی و یخ زدایی،همچنین تدارک وسایل گرمایشی و آذوقه خشک جهت نیاز احتمالی به پشتیبانی از قطارهای مسافری، در کلیه ایستگاه های طول مسیر از اولویت های این اداره کل به شمار می رود.

وی بیان کرد: ادوات و تجهیزات پاک سازی خط به منظور پیشگیری از انسداد خطوط ریلی در محور راه آهن شمال ۲ پیش بینی شده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: سکوی ایستگاه های مسافری به منظور سهولت در تردد به هنگام یخ زدگی مناسب سازی شده و انجام بازدید های ویژه فصل سرما از خطوط و ابنیه فنی و ناوگان ریلی به صورت مستمر در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به تجهیز خودروی امداد و نجات به منظور پاسخگویی به نیازهای فوری در طول مسیر، خاطر نشان کرد: شهروندان محترم استان های گیلان و قزوین در خصوص سفر با ناوگان ریلی در حین بارش برف و باران نگرانی نداشته باشند.

ولدی ضمن اشاره به ارتقاء و به روزآوری سیستم های ارتباطی و مخابراتی اداره کل، تصریح کرد: ارتقاء موجودی مخازن جهت تامین سوخت مورد نیاز ناوگان و همچنین گرمایش ایستگاه های تشکیلاتی و طول مسیر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در جریان بحران برف بهمن ماه سال گذشته با جان‌فشانی های همکاران خدوم و ساعی راه آهن شمال ۲، طی سه روز قریب به چهار هزار نفر مسافر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ جابه جا شدند.

وی تاکید کرد: شیوه حمل و نقل ریلی به دلیل پیاده سازی اثربخش الزامات پدافند غیر عامل، سهم بی بدیلی در استمرار حمل و نقل در شرایط بحرانی داشته که مصادیق آن در سنوات قبل اطلاع رسانی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.