| کد خبر: 223404 |

ساخت اولین خط‌آهن استاندارد افغانستان توسط ایران

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به اینکه خط‌آهن خواف-هرات اولین خط‌آهن استاندارد افغانستان است،گفت:این پروژه موجب توسعه مبادلات در مرزهای شرقی می شود.

تین نیوز

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به اینکه خط‌آهن خواف-هرات اولین خط‌آهن استاندارد افغانستان است،گفت:این پروژه موجب توسعه مبادلات در مرزهای شرقی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم سعید محمد در شبکه‌های اجتماعی نوشت: با توجه به اینکه کشور افغانستان فاقد شبکه راه‌آهن است و پروژه راه‌آهن خواف–هرات اولین خط راه‌آهن با عرض استاندارد در این کشور محسوب می‌شود.

‌احداث این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علاوه بر ثمرات گوناگون برای کشور ‎افغانستان زمینه رشد و توسعه استان‌های شرقی ایران را نیز فراهم می‌کند و مبادلات تجاری بین دو کشور در مرزهای شرقی را در بستر حمل و نقل ریلی توسعه خواهد داد.

‌وجود تنگناهای مختلف و شرایط خاص امنیتی و اجرایی حاکم بر پروژه و منطقه گرچه اجرای این پروژه ملی را با مشکلات فراوان روبه‌رو ساخت اما عزم بلند و همت راسخ متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) زمینه اتمام این پروژه را در سال جهش تولید فراهم کرد.

‌اقتصاد روبه رشد و ظرفیت مطلوب بازار افغانستان، فرصت‌های صادراتی قابل‌توجهی را برای کشورهای همسایه فراهم ساخته است و کشور ایران می‌تواند در این بین نقش بسزایی ایفا کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.