| کد خبر: 222876 |

◄ راه‌آهن ساحلی کشورهای شورای خلیج فارس چیست؟

پروژه اتصال ریلی کشورهای عضو شورای خلیج فارس، به طول 2200 کیلومتر 6 کشور عربی، یعنی عمان، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، عربستان و کویت را در ساحل جنوبی دریای عمان و خلیج فارس به هم متصل می‌کند.

تین نیوز

پروژه اتصال ریلی کشورهای عضو شورای خلیج فارس، به طول 2200 کیلومتر 6 کشور عربی عمان، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، عربستان و کویت را در ساحل جنوبی دریای عمان و خلیج فارس به هم متصل می‌کند.

به گزارش تین نیوز، بنا به برنامه‌ریزی صورت گرفته، با سکان‌داری دولت عربستان، این پروژه تا سال 2023 به طور کامل عملیاتی می‌شود.

بر این اساس عربستان سعودی برای توسعه ارتباط ریلی و جاده ای خود برنامه‌ریزی می‌کند. این کشور به دلیل واقع شدن در بزرگترین شبه جزیره دنیا، تنها از طریق سه کشور شمالی خود یعنی کویت، عراق و اردن می‌تواند ارتباط زمینی با کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی برقرار کند که آن هم به‌دلیل نبود زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی کافی، در حال حاضر، میسر نیست اما عربستان در پی برطرف کردن این مشکل از طریق مبادی جاده ای و ریلی با سرمایه گذاری بالا است.

یکی از مهمترین دلایل توجه این کشور به توسعه ارتباطات خود، دور زدن ایران است. چراکه طبق برآوردها مسیر کریدور شمال-جنوب از طریق ایران 30درصد از سایر مسیرها کمتر است اما اگر تا سال های آینده نردیک، توسعه محورهای بین المللی جاده ای کامل نشود خطر دور زدن ایران، ترانزیت را تهدید می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.