| کد خبر: 221395 |

کلنگ زنی ویدئویی رئیس جمهور هم برای راه آهن ایلام کارساز نبود

پنج ماه از کلنگ زنی راه آهن ایلام توسط رئیس جمهور می گذرد ولی در حال حاضر این پروژه بدون هیچ پیشرفتی به حال خود رها شده است.

تین نیوز

پنج ماه از کلنگ زنی راه آهن ایلام توسط رئیس جمهور می گذرد ولی در حال حاضر این پروژه بدون هیچ پیشرفتی به حال خود رها شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، استان ایلام در غرب ایران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور به لحاظ داشتن زیرساخت‌های ارتباطی نظیر فرودگاه، جاده‌های استاندارد و راه آهن است.

در حالی که این استان مرزی به واسطه مرز مهران و تردد میلیونی زوار عتبات عالیات به خصوص در ایام اربعین نیازمند زیرساخت‌های ارتباطی مناسب است، هنوز بسیاری از زیرساخت‌های ارتباطی مناسب در استان ایجاد نشده است.

۲۹ خرداد ۱۳۹۹ بود که پروژه راه آهن به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم استان ایلام پس از گذشت ۹ سال وعده، توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی کلنگ زنی و حالا بعد از گذشت پنج ماه مشخص شده این پروژه هیچ پیشرفتی نداشته است.

اتصال ایلام به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم استان ایلام در حالی که قرار بود از مسیر اسلام-ایلام و در مرحله اول عملیات ۱۷ کیلومتر آن اجرایی شود، به سرنوشتی پر از ابهام تبدیل شده است.

در حالی که بسیاری از مردم استان با خوشحالی از کلنگ زنی پروژه راه آهن توسط رئیس جمهور در انتظار خبرهای خوش از این پروژه بودند، بعد از پنج ماه تازه وضعیت این پروژه روز پنجشنبه در جلسه کارگروه برنامه ریزی استان با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مشخص شد که پروژه راه آهن اصلاً پیشرفتی نداشته و پیمانکار پروژه هم خلع ید شده است.

بودجه ۹ میلیارد تومانی راه آهن ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه برنامه ریزی استان ایلام با گلایه از میزان اعتبار راه آهن ایلام، افزود: تخصیص ۹ میلیارد تومانی برای پروژه راه آهن ایلام در حد تجهیز یک کارگاه هم نیست.

علی اکبر بسطامی با اشاره به مشکلات راه‌های مواصلاتی استان، افزود: تا پیش از ورود به جغرافیای ایلام راه‌های استان‌های همجوار هموار و چند بانده است، اما به محض ورود به ایلام با جاده‌های خطرناک و بی کیفیت مواجه هستیم.

اعلام خلع ید پیمانکار پروژه راه آهن ایلام از زبان نایب رئیس مجلس شورای

جالب اینجاست در جلسه کارگروه برنامه ریزی از زبان نایب رئیس مجلس شورای مشخص شد پیمانکار پروژه راه آهن ایلام خلع ید شده است.

علی نیکزاد در این جلسه در خصوص ۱۷ کیلومتر راه آهن اجرایی از سمت اسلام آباد - ایلام، اظهار کرد: وزارت راه پیمانکار را خلع ید کرده و این پروژه را به بنیاد مستضعفان واگذار کرده است.

وی گفت: همچنین قرارگاه خاتم الانبیا تقبل کرد از سمت اندیمشک - دهلران پس از تهیه نقشه مطالعاتی توسط وزارت راه، ظرف مدت یک هفته قرارگاه بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام و وارد فاز اجرایی پروژه راه آهن در جنوب استان شود.

وجود پروژه‌های نیمه تمام متعدد در استان ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای ایلامی نیز اظهار کرد: چند پروژه بزرگ و اساسی در استان ایلام وجود دارد که در حال تبدیل به چالش‌های اجتماعی در استان ایلام هستند و باید روی مرتفع کردن آنها که همگی از مطالبات عمومی مردم استان است تمرکز داشته باشیم.

سارا فلاحی با بیان اینکه برای توسعه استان باید اولویت بندی و فوریت بندی کرد، ادامه داد: مردم ایلام بر تکمیل پروژه سامانه گرمسیری، رفع مشکلات سدهای استان، عملی شدن راه آهن، راه اندازی پمپاژهای آب کشاورزی، توسعه و تکمیل راه‌ها و حل مشکلات پیش روی نفت و گاز و پتروشیمی استان تاکید دارند.

وی عنوان کرد: نباید ایلام تبدیل به استان پروژه‌های نیمه کاره شود و انتظار داریم مسئولی که وارد استان می‌شود به شکلی عملیاتی به مسائل ورود کند.

سال‌ها است مردم ایلام در انتظار پروژه‌های بزرگ زیرساختی مانند راه آهن، بزرگراه و آزادراه هستند، بارها وعده ساخت چنین پروژه‌هایی در استان توسط مسئولان کشوری و استانی داده شده ولی هنوز این استان از نعمت چنین پروژه‌های بی بهره است.

امروزه نه تنها پروژه راه آهن، بلکه پروژه‌های متعدد راهسازی دیگری نیز در استان ایلام وجود دارد که به دلیل نبود اعتبارات لازم بیش از ۲۵ سال از ساخت آنها می‌گذرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.