| کد خبر: 220769 |

بررسی مفاد قرارداد راه آهن تهران-قم-اصفهان در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون، مفاد قرارداد و نحوه اجرای راه آهن تهران-قم-اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون بر ضرورت اصلاح مفاد قرارداد تأکید کردند.

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون، مفاد قرارداد و نحوه اجرای راه آهن تهران-قم-اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون بر ضرورت اصلاح مفاد قرارداد تأکید کردند.

به گزارش تین نیوز، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۷ مهرماه) کمیسیون متبوعش، گفت: در نشست امروز، روند اجرای پروژه راه آهن تهران-قم-اصفهان با حضور رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه راه آهن تهران-قم-اصفهان در سال 1390 طراحی شد اما این پروژه در سال 92 به بعد مورد بازنگری قرار گرفت که رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود 44 میلیارد یوآن رسید و در بازنگری دیگر قرارداد، رقم هزینه به حدود 55 میلیارد یوآن می رسد.

وی گفت: در بازنگری آخر در سال 98 مقرر می شود که قطعه راه آهن تهران-قم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به صورت قطار برقی اجرایی شده و قطعه قم-اصفهان که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز داشته، توسط پیمانکار چینی به صورت سریع السیر اجرایی شود که با این روش، رقم هزینه برای اجرای پروژه به حدود 33 میلیارد یوآن رسید.

حسینی ادامه داد: در نشست امروز، اعضای کمیسیون عمران مجلس این موضوع را مطرح می کردند که آیا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، اجرای پروژه راه آهن تهران-قم-اصفهان با اعتباری حدود 155 هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی دارد؟ در نهایت مقرر شد که این قرارداد مورد بازنگری قرار گیرد، از این رو قرار است که دستگاه‌های مجری تا دو هفته آینده گزارشی را درباره نحوه قرارداد مذکور و شرایط اصلاح آن ارائه کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.