| کد خبر: 220372 |

افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی در راه‌آهن؛

◄ رشد ۴۰ درصدی شبکه ریلی در دولت تدبیر و امید

نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افتتاح شد.

تین نیوز

نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز، نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی روز یکشنبه، بیستم مهرماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حاج بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به‌‌همراه دیگر مدیران و اصحاب رسانه، در ایستگاه راه‌آهن تهران افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی در سخنان خود  در این مراسم که در ایستگاه راه آهن تهران در حال برگزاری است، از افزایش ۴۰ درصدی شبکه ریلی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تا سال آینده به رشد ۶۰ درصدی در ظرفیت ریلی می‌رسیم که تحول بزرگی در حوزه زیرساخت ریلی در کشور است.

محمد اسلامی ادامه داد: توسعه خطوط ریلی به عنوان سیاست کلان نظام مورد حمایت رهبری بوده است و رییس جمهوری نیز هر هفته من را مورد سوال قرار می‌دهند تا گزارش پیشرفت خطوط ریلی را به وی ارائه دهم.

اسلامی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در تحقق وعده گسترش شبکه ریلی موفق بود، گفت: ۵ استان را به شبکه ریلی در این سالها متصل کردیم و تا سال آینده اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کردستان و بخشی از خراسان شمالی نیز به ریل متصل می شود.

به گفته اسلامی تلاش برای اتصال چابهار به شبکه ریلی، ساخت راه آهن یزد- اقلید و اتصال نقاط قطع به مراکز بار از جمله برنامه های درحال اجرای راه اهن برای افزایش شبکه ریلی است.

وزیر راه به اتصال راه اهن خواف به هرات اشاره کرد و گفت: سال‌ها بود از توسعه راه اهن به سمت غرب و مسیرهای بین‌المللی محروم بودیم و این درحالی است که با رسیدن راه‌آهن ایران به افغانستان موفقیت دیگری در این زمینه کسب کردیم.

وی به نوسان نرخ ارز اشاره کرد و گفت: هر کدام از ما در سازمان مربوطه باید نقش خود را در به چالش کشیدن اصل تقاضا برای ارز داشته باشیم و با خودکفایی و قطع واردات و حمایت از ساخت داخل این آرزو را برآورده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با اهتمام ویژه، استقاده از ظرفیت داخل در راه آهن شتاب گرفته است، گفت: امروز بعد از سال‌ها در ساخت ریل ملی به خودکفایی رسیدیم و در بیشتر پروژه‌های ریلی در حال استقاده از محصولات و قطعات ساخت داخل هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • يونسي 3 0

    پيشرفت 40 درصدي در شبكه ريلي در دولت اخير اشتباه است. روند آماري بررسي شود.

  • كارشناس راه و ترابري 1 0

    اطلاعات غلط به وزير رسانده اند. رشد 40 درصدي در خطوط ريلي يعني در دولت اخير ظرف هفت سال حدود 5 هزار كيلومتر خط ريلي ساخته شده باشد كه نادرست است و عملكرد ساخت راه آهن در اين دوره تقريبا نصف اين مقدار بوده است.