| کد خبر: 220045 |

همگرایی بخش‌ خصوصی با راه‌آهن با هدف رونق در اقتصاد

دبیر انجمن بنادر خصوصی ایران از آمادگی این انجمن جهت همکاری با شرکت راه‌آهن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این همکاری‌ها سینرژی در لجستیک و حمل‌ونقل ریلی کشور ایجاد شود.

تین نیوز

دبیر انجمن بنادر خصوصی ایران از آمادگی این انجمن جهت همکاری با شرکت راه‌آهن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این همکاری‌ها سینرژی در لجستیک و حمل‌ونقل ریلی کشور ایجاد شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید یوسفی، دبیر انجمن سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بنادر خصوصی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به نشست مشترک اخیر اعضای این انجمن با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: هدف ما از برگزاری این نشست، ایجاد همگرایی در لجستیک و صنعت حمل‌ونقل ریلی است.

وی با یادآوری دیدار اعضای این انجمن با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، افزود: انجمن بنادر خصوصی ایران، یک انجمن تخصصی و بین‌ رشته‌ای است که در همه حوزه‌ها ازجمله ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای فعالیت می‌کند.

یوسفی اظهار کرد: هدف از این نشست‌‌ها، معرفی توانمندی‌های اعضای انجمن است تا چنان‌چه در مجموعه‌هایی مانند شرکت راه‌آهن به مشاوره یا کمک نیاز بود، در بخش‌های مختلف در اختیار مسئولان قرار داده شود تا بدین طریق، برنامه‌ها تسریع پیدا کنند.

بخوانید: برگزاری نشست مشترک مدیرعامل شرکت راه آهن با اعضای انجمن بنادر خصوصی ایران

دبیر انجمن بنادر خصوصی ایران گفت: خواسته اعضای انجمن، این است که پایانه‌های ریلی این انجمن به رسمیت شناخته شوند و شرکت راه‌آهن فعالیت ما را قانونا قبول کند و از ما حمایت نماید.

یوسفی گفت: همچنین اعضای انجمن درخواست دارند تا شرکت راه‌آهن در بخش‌هایی که احساس می‌کند که این بخش خصوصی می‌تواند آن را انجام دهد، کارها را به آنان واگذار کند. ما امیدوار هستیم که بتوانیم در واگن‌سازی، تعمیرات و دیگر مسائل فنی در قالب پروژه‌های مختلف به صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور کمک کنیم تا در کارها تسریع ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد مدیرعامل شرکت راه‌آهن در این نشست را بسیار خوب و گشاده بود و نگاهی مثبت به امور داشتند و نسبت به مدیران قبلی بسیار مدرن و جدیدتر بودند. در واقع، چون از متخصصان سازمان برنامه‌وبودجه هستند، نگاه برنامه‌ای به موضوعات دارند و راه‌اندازی مرکز جهادی پیشرفت نیز گواه این موضوع است که وی به موضوعات دقیق و به شکل کلان نگاه می‌کنند.

یوسفی گفت: وجود نیروهای کارشناسی و مدیریت عالی در این مجموعه، این امید را در اعضای انجمن ایجاد کرد تا خواستار همکاری‌ شوند. اکنون برخی از مجموعه‌ها هستند که نسبت به همکاری با آن‌ها مأیوس هستیم.

ببینید: جلسه مدیرعامل شرکت راه آهن با انجمن بنادر خصوصی ایران

وی با تأکید بر اینکه نتیجه این همکاری‌ها دستاوردهای خوبی برای کشور به همراه خواهند داشت، افزود: انجمن بنادر خصوصی ایران از ۹ شرکت تشکیل شده و تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده است. البته شرکت‌های دیگری نیز مراحل ثبت خود را سپری می‌کنند که با عضویت آن‌ها، انجمن به ۱۵ شرکت ارتقا پیدا خواهد کرد.

دبیر انجمن سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بنادر خصوصی ایران اظهار کرد: عمده بنادر خصوصی، ترمینال‌ها و دهکده‌های لجستیک کشور حاصل سرمایه‌گذاری اعضای این انجمن است و ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم  سینرژی ایجاد کنیم تا با همکاری راه‌آهن و سازمان بنادر و سایر دستگاه‌های متولی حمل‌ونقل، بخشی از پروژه‌ها را جلو برده و ضمن تسریع در حمل‌ونقل، رونق در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

یوسفی گفت: تاکنون در کشورمان چنین اقداماتی وجود نداشته است. تقریباً یک دهه است که ما توانستیم به‌عنوان بخش خصوصی در زمینه حمل‌ونقل فعالیت کرده و اشتغال ایجاد کنیم و سرمایه‌های خود را در خطوط حمل‌ونقل بیاوریم و فکر می‌کنیم در نتیجه فعالیت ما رونق در اقتصاد ایجاد می‌شود.

بخوانید: آمادگی راه‌آهن در مشارکت با بخش غیردولتی در ۱۸ مرکز لجستیک

وی عنوان کرد: تاکنون توانسته‌ایم در بسیاری از بخش‌ها فعالیت‌های خوبی داشته باشیم، به‌طور مثال بندر آستارا که متعلق به ما است در سال گذشته در رتبه‌بندی یک یا دو کشور در بخش صادرات قرار گرفت.

یوسفی گفت: ما تاکنون توانستیم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کنیم و به این طریق بخش‌های دیگر را نیز به حرکت در آوریم که به نظرمان همه این‌ها دستاورد بسیار خوبی هستند که برای کشورمان ایجاد شده‌اند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.