| کد خبر: 219281 |

راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان تکمیل می‌شود

نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به ریاست وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل پروژه توسط سرمایه‌گذار چینی برگزار شد.

تین نیوز

نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان به ریاست وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تکمیل پروژه توسط سرمایه‌گذار چینی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد و روند تکمیل این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بر تکمیل آن تاکید شد.

پیگیری روند پیشرفت طرح راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان موضوع نشستی بود که روز گذشته در ساختمان دادمان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن و تجارت، نماینده بانک مرکزی، پیمانکار و سرمایه‌گذار چینی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، موضوعاتی همچون مباحث مالی پروژه و فعال‌سازی مابقی LC مورد بحث قرار گرفت. در خصوص موضوع مالی پروژه مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعال‌سازی مابقی LC نیز انجام شود. سرمایه‌گذار چینی این پروژه نیز اعلام کرد با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد.

گفتنی است، قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به طول ۴۰۹ کیلومتر است که فاصله تهران- اصفهان را کاهش می‌دهد. در کنار آن اهمیت این موضوع به آن دلیل است که با انجام این روند، ایران وارد تکنولوژی قطار سریع‌السیر می‌شود و روند بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مردم متفاوت می‌شود. به گفته مشاور اجرای این طرح، مقرر شده است تا بعد از تکمیل این پروژه، مسیرهای دیگر از جمله تهران- مشهد و تهران- تبریز انجام شود که شاهد تحولی در سیستم بهره‌برداری راه‌آهن در کشور باشیم. در کنار آن ارتباط مرکز کشور به پایتخت تسهیل می‌شود. بدین‌ترتیب که با وجود راه‌آهنی که از مسیر اهواز- شیراز و یزد به اصفهان منتهی می‌شود دسترسی جنوب کشور به پایتخت، تسهیل شده و موجب ایجاد پروسه متوازن در جنوب کشور و تسهیل دسترسی به نقاط مختلف کشور خواهد شد.

مقرر است تا ۳ سال آینده این مسیر با حمایت و همراهی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با محوریت شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 2 0

    اینقدر از این 3 ساله ها اومده و رفته

  • رسول احمديان 0 0

    بهتر است ببينيم استاد بزرگ برنامه ريزي ريلي چگونه مي فرمايد
    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-219115

  • ناشناس 1 0

    چرا بعضي دروغ هاي بزرگ مي گويند؟

  • سعید 1 0

    این دفعه ی چندمه که سرمایه‌گذار چینی این پروژه اعلام میکنه که : با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد.
    آدم یاد داستان بلدرچین و برزگر میافته.