| کد خبر: 217548 |

با تولید ریل ملی در ذوب آهن، حمل و نقل ریلی توسعه خواهد یافت

یک مقام مسئول اعلام کرد: با تولید ریل ملی در ذوب آهن حمل و نقل ریلی توسعه خواهد یافت.

تین نیوز

یک مقام مسئول اعلام کرد: با تولید ریل ملی در ذوب آهن حمل و نقل ریلی توسعه خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه تعاملی با شرکت‌های حمل و نقل ریلی با حضور محمد جعفر صالحی معاون خرید، مجید تقی یار رئیس کمیسیون معاملات، صادق تخمه چیان مدیر کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی و همچنین تعدادی از مدیران حوزه خرید ذوب آهن اصفهان بیست و دوم مرداد ماه در سالن جلسات دفتر مدیرعامل شرکت برگزار شد.

صالحی، معاون خرید با اشاره به اینکه در سال جهش تولید و افزایش راندمان تولید را در ذوب آهن اصفهان خواهیم داشت، گفت: دشمنان با ایجاد تحریم‌ها و قصد دارند تا به اقتصاد این مرز و بوم ضربه بزنند و این وظیفه ما است تا مانند دفاع مقدس همه در کنار هم نیات دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی را توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل دانست و یاد آور شد: اصلی ترین و مهم‌ترین زیر ساخت حمل و نقل، حمل و نقل ریلی است که جای توسعه بسیار زیادی در ایران دارد و به همت ذوب آهن اصفهان و تولید ریل ملی امید است هر چه بیشتر حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کند و این پتانسیل در شرق کشور با توجه به ظرفیت پهلو گرفتن کشتی‌های با ظرفیت بالا بیشتر است و ضرورتاً بایستی اتصال ریلی شرق به مرکز به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون خرید ذوب آهن گفت: ذوب آهن اصفهان با ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت حمل ریلی و همفکری با مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را معطوف به حمل ریلی می‌نماید و از سال ۸۴ با خصوصی سازی حمل و نقل ریلی و واگذاری تأمین واگن‌ها توسط شرکت‌های ریلی ذوب آهن اصفهان با ۳ شرکت عملیات حمل ریلی را آغاز کرده و در حال حاضر با ۶ شرکت دیگر نیز در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه سهم حمل ریلی در سال ۹۸ حدود ۷۵ درصد و سهم جاده‌ای حدود ۲۵ درصد کل حمل ذوب آهن اصفهان می‌باشد، افزود: با تعاملات و هماهنگی انجام شده با راه آهن امید آن می‌رفت که حمل ریلی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد که عملکرد تا اواسط خرداد تأیید کننده این مطلب بود ولی پس از آن به دلیل پاره‌ای از مشکلات افت داشت که امید است این امر به زودی مرتفع گردد.

صالحی به بهره برداری از کوره بلند شماره یک از اواسط مهرماه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی و بارگیری کوره بلند شماره یک امید است حمل نقل ریلی همکاری بیشتری برای تأمین مواد اولیه شرکت داشته باشد تا تولید در ذوب آهن نیز افزایش یابد.

وی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و ذوب آهن اصفهان را در یک تیم و کنار هم دانست و خاطر نشان ساخت: شرکت‌های حمل ونقل ریلی به عنوان گروه پشتیبانی کننده مجموعه ذوب آهن اصفهان هستند و در کنار هم به تولید که هدف اصلی است می‌پردازند.

همچنین صادق تخمه چیان، مدیر کل بازرگانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به گزارشات ذوب آهن اصفهان عملکرد ۹۷ نسبت به سال ۹۸ بهتر شده است و با اقدامات انجام شده از سوی راه آهن توسعه روابط بین دو مجموعه از لحاظ کمی و کیفی بیشتر خواهد شد.

وی سهم صادرات فولاد را ۲۵ درصد کل صادرات کشور دانست و افزود: بهبود شرایط تولید فولاد وظیفه هر ارگان و سازمانی است و ما نیز در این راستا اقدام خواهیم کرد.

تخمه چیان به تناژ بیشتر حمل ریلی نسبت به حمل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به افق ۵۵ میلیون تن تولید فولاد باید با هم مشکلات را حل نمائیم و کارکنان راه آهن آماده همکاری با این مجموعه عظیم صنعتی هستند.

مجید تقی یار، رئیس کمیسیون معاملات گفت: با همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان ریل ملی در سال رونق تولید عرضه شد و این خود نقطه امیدی برای توسعه حمل و نقل ریلی است و استفاده بهینه از پتانسیل موجود می‌باشد. وی خاطر نشان ساخت: با حمایت و کنار زدن مشکلات می‌توانیم با قدرت بیشتری وظیفه اصلی خود که همان تولید است را انجام دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.