| کد خبر: 216781 |

◄ همکاری راه‌آهن با کارخانجات فولادی، زیر سایه تحریم صنعت فولاد

اساسا راه‌آهن بسته همکاری با کارخانجات فولادی و معدنی تعریف کرده است و این کار به رشد صنایع داخلی و همچنین کاهش هزینه تمام شده تولید ریل، نسبت به نوع خارجی آن کمک می کند که این امر هم برای کارخانه های فولاد و هم برای راه آهن سود خوبی دارد. ضمن اینکه به نفع اقتصاد کشور نیز خواهد بود.

تین نیوز

اخیرا بخش های بسیاری از صنایع فولادی کشور مشمول تحریم ها شده اند اما همکاری این صنعت با بخش های حمل ونقل بخصوص بخش ریلی، منجربه رونق بخشی به هردوی این صنایع مهم کشور شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیش از این، تأکید داشته است که ‌حمایت از تولید داخل و رونق تولید در حمل‌ونقل ریلی را در اولویت کاری خود قرار داده‌ است. سعید رسولی در اینباره افزود: امسال شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز، در همین ارتباط یک کارشناس حوزه حمل ونقل ریلی گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد منعقد کرد که این قرارداد شامل تولید۴۰ هزار تن ریل بود که بخشی از آن هم اکنون در شبکه ریلی مورد استفاده قرار گرفته است.

غلامرضا رضایی ادامه داد: این همکاری ها اگرچه نمی تواند همه زیان های ناشی از اعمال تحریم ها بر صنعت فولاد را جبران کند اما به ادامه حیات آن بی شک کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر اسبق بندر خشک پیشگامان یزد تصریح کرد: اساسا راه‌آهن بسته همکاری با کارخانجات فولادی و معدنی تعریف کرده است و این کار به رشد صنایع داخلی و همچنین کاهش هزینه تمام شده تولید ریل، نسبت به نوع خارجی آن کمک می کند که این امر هم برای کارخانه های فولاد و هم برای راه آهن سود خوبی دارد. ضمن اینکه به نفع اقتصاد کشور نیز خواهد بود.

گفتنی است که ذوب‌آهن استانداردها و مراحل فنی را به خوبی طی کرده‌ است و طبق آنچه اعلام کرده‌اند همه نیازهای راه آهن را پوشش می‌دهد. اینکار منجربه توسعه کلیِ بخش حمل ونقل و ترانزیت به دلیل اهمیت ویژه و جایگاه مهمی که در اقتصاد کشورها به عنوان یکی ازشاخص های توسعه یافتگی کشورها دارد نیز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.