کاهش بدهی دولت به قرارگاه در خط آهن چابهار - زاهدان
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا با بیان اینکه بخش ریلی زاهدان - خاش امسال افتتاح میشود،گفت: طلب 300 میلیارد تومانی قرارگاه از دولت در خط آهن چابهار - زاهدان به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا با بیان اینکه بخش ریلی زاهدان - خاش امسال افتتاح میشود،گفت: طلب 300 میلیارد تومانی قرارگاه از دولت در خط آهن چابهار - زاهدان به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سعید محمد درباره آخرین وضعیت پروژه راهآهن چابهار - زاهدان اظهار داشت: خط ریلی چابهار - زاهدان مسیر استراتژیک است و تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل میکند و جزئی از طرح بزرگ یک کمربند- جاده کشور چین است.
وی ادامه داد: قرارگاه از سالهای گذشته بندر شهید بهشتی را در چابهار تکمیل کرد و فاز یک که ظرفیت خوبی برای کشور ایجاد کرد را احداث کرد اما راههای دسترسی به بندر چابهار ضعیف است و از ظرفیت بندر استفاده مناسبی نمیشود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا گفت:این خط آهن در واقع جزئی از کل شبکه خط آهن چابهار - زاهدان - یونسی - مشهد - سرخس است و کشورهای آسیای میانه از تکمیل این خط ریلی استقبال میکنند زیرا کوتاهترین مسیر ایجاد میشود.
محمد افزود: مقام معظم رهبری از سالهای گذشته بر تکمیل این خط آهن تاکید داشتند ضمن اینکه 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به راهآهن چابهار- زاهدان اختصاص دادند.
وی گفت: خط آهن چابهار - زاهدان 730 کیلومتر مسیر ریلی است که در مناطق صعبالعبور و برخی مناطق ناامن اجرا میشود؛ کارگاههای قرارگاه خاتم شامل 8 کارگاه در این پروژه فعال است. 1500 دستگاه ماشینآلات و 3500 نفر نیروی انسانی در این پروژه داریم و کار به خوبی پیش میرود.
* افتتاح مسیر ریلی زاهدان - خاش در سال جاری
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا اظهار داشت: بخش ریلی زاهدان - خاش امسال افتتاح میشود. همچنین بخش چابهار تا ایرانشهر سال 1400 تکمیل خواهد شد و پس از آن اتصال ایرانشهر به خاش تکمیل میشود.
محمد ادامه داد: بخش زاهدان تا سرخس باید از همین امروز برنامهریزی شود. زاهدان به شبکه ریلی متصل است و اما ضرورت دارد در این کریدور زاهدان به سه راه یونسی متصل شود.
* کاهش بدهی دولت در خط آهن چابهار - زاهدان به قرارگاه
وی در باره طلب قرارگاه از دولت در پروژه خط آهن چابهار - زاهدان بیان کرد: طلب 300 میلیارد دلاری مالی دولت به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است. البته این پروژه سنگین و پرهزینه است و در واقع باید ماهی 300 میلیارد تومان وارد پروژه شود.
* تامین 100 هزار تن ریل تولید داخل برای پروژه در گام اول
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا اظهار داشت: برای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان ریل ملی را از ذوبآهن تامین کردیم؛ یعنی 100 هزار تن ریل ملی تولید داخل تامین شده است ضمن آنکه تراورسها را هم در کارگاه خودمان تولید میکنیم و پروژه کاملا ایرانی است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.