| کد خبر: 216090 |

کاهش بدهی دولت به قرارگاه در خط آهن چابهار - زاهدان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه بخش ریلی زاهدان - خاش امسال افتتاح می‌شود،‌گفت: طلب 300 میلیارد تومانی قرارگاه از دولت در خط آهن چابهار - زاهدان به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است.

تین نیوز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه بخش ریلی زاهدان - خاش امسال افتتاح می‌شود،‌گفت: طلب 300 میلیارد تومانی قرارگاه از دولت در خط آهن چابهار - زاهدان به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سعید محمد درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن چابهار - زاهدان اظهار داشت: خط ریلی چابهار - زاهدان مسیر استراتژیک است و تنها بندر اقیانوسی کشور را به شبکه ریلی متصل می‌کند و جزئی از طرح بزرگ یک کمربند- جاده کشور چین است.

وی ادامه داد: ‌قرارگاه از سال‌های گذشته بندر شهید بهشتی را در چابهار تکمیل کرد و فاز یک که ظرفیت خوبی برای کشور ایجاد کرد را احداث کرد اما راه‌های دسترسی به بندر چابهار ضعیف است و از ظرفیت بندر استفاده مناسبی نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت:‌این خط آهن در واقع جزئی از کل شبکه خط آهن چابهار - زاهدان - یونسی - مشهد - سرخس است و کشورهای آسیای میانه از تکمیل این خط ریلی استقبال می‌کنند زیرا کوتاه‌ترین مسیر ایجاد می‌شود.

محمد افزود: ‌مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته بر تکمیل این خط آهن تاکید داشتند ضمن اینکه 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به راه‌آهن چابهار- زاهدان اختصاص دادند.

وی گفت:‌ خط آهن چابهار - زاهدان 730 کیلومتر مسیر ریلی است که در مناطق صعب‌العبور و برخی مناطق ناامن اجرا می‌شود؛ کارگاه‌های قرارگاه خاتم شامل 8 کارگاه در این پروژه فعال است. 1500 دستگاه ماشین‌آلات و 3500 نفر نیروی انسانی در این پروژه داریم و کار به خوبی پیش می‌رود.

* افتتاح مسیر ریلی زاهدان - خاش در سال جاری

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: بخش ریلی زاهدان - خاش امسال افتتاح می‌شود. همچنین بخش چابهار تا ایرانشهر سال 1400 تکمیل خواهد شد و پس از آن اتصال ایرانشهر به خاش تکمیل می‌شود.

محمد ادامه داد:‌ بخش زاهدان تا سرخس باید از همین امروز برنامه‌ریزی شود. زاهدان به شبکه ریلی متصل است و اما ضرورت دارد در این کریدور زاهدان به سه راه یونسی متصل شود.

* کاهش بدهی دولت در خط آهن چابهار - زاهدان به قرارگاه

وی در باره طلب قرارگاه از دولت در پروژه خط آهن چابهار - زاهدان بیان کرد: طلب 300 میلیارد دلاری مالی دولت به 80 میلیارد تومان کاهش یافته است. البته این پروژه سنگین و پرهزینه است و در واقع باید ماهی 300 میلیارد تومان وارد پروژه شود.

* تامین 100 هزار تن ریل تولید داخل برای پروژه در گام اول

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار داشت: برای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان ریل ملی را از ذوب‌آهن تامین کردیم؛ یعنی 100 هزار تن ریل ملی تولید داخل تامین شده است ضمن آنکه تراورس‌ها را هم در کارگاه خودمان تولید می‌کنیم و پروژه کاملا ایرانی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.