| کد خبر: 213484 |

مسیر ریلی چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور گفت: طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور را می‌توان اتصال چاربهار به زاهدان عنوان کرد این طرح هم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور گفت: طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور را می‌توان اتصال چاربهار به زاهدان عنوان کرد این طرح هم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در استودیو بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما گفت: با تلاش و هدف گذاری‌های انجام شده امسال ۴ پروژه به در ازای ۴۷۱ کیلومتر مسیر ریلی به بهره برداری می‌رسد. مسیرهای بستان آباد به تبریز، رشت به بندرکاسپین، یزد به استان فارس و در بُعد خارجی هم مسیر ایران به افغانستان تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور را می‌توان اتصال چابهار به زاهدان عنوان کرد این طرح هم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد. طبق نقشه توسعه ریلی کشور، این مسیر حدود ۷۱۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر بصورت ۳ شیفته و مستمر در حال انجام است.

بخش خصوصی و دولتی پای کار زائران

این مقام مسؤول در خصوص اتصال شبکه ریلی کشور به مرز عراق و عتبات عالیات گفت: در طرحی ۵ ساله بنا داریم شبکه آزاد راهی کشور را از مشهد مقدس به تهران، قم و خوزستان تا مرز عراق برسانیم. هزینه این طرح حدوداً ۲,۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که جهت تأمین این هزینه چند بانک اعلام آمادگی کرده اند. از سویی دیگر یکی از بخش‌های خصوصی ۳۰ درصد و دولت هم ۳۰ درصد از این پروژه را متقبل خواهند شد.

خادمی در خصوص تکمیل آزاد راه تهران شمال در فاز مسیر زنگوله گفت: این پروژه یکی از بزرگترین و سنگین‌ترین پروژه‌های انجام شده مهندسان ایرانی است که امتیاز دارا بودن بلندترین تونل کشور به طول ۶.۵ کیلومتر را نیز به خود اختصاص می‌دهد. برنامه ما این بود که تا پایان دولت فعلی، این پروژه را تحت قالب ۱ باند به انجام برسانیم یعنی منطقه یک این پروژه را با یک باند ۴ خطه، منطقه دوم را یک بانده تک خطه و در مسیر برگشت هم از پل زنگوله برای مسیر برگشت استفاده نمائیم. ضماً این پروژه نیازمند ۲,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.