| کد خبر: 212632 |

قطار ۲ طبقه همدان - تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: مراحل آزمایش حرکت قطار ۲ طبقه در مسیر همدان - تهران در چند روز آینده انجام و به زودی در این مسیر حرکت قطار به صورت رفت و برگشت راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: مراحل آزمایش حرکت قطار ۲ طبقه در مسیر همدان - تهران در چند روز آینده انجام و به زودی در این مسیر حرکت قطار به صورت رفت و برگشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید سعید ابراهیم‌نژاد افزود: کارشناسان فنی راه‌آهن ایران در چند روز آینده با بررسی دقیق خط آهن مسیر همدان - تهران، آزمایش‌های فنی برای حرکت قطار ۲ طبقه بر روی این ریل را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پس از پایان مراحل آزمایشی، بلیت فروشی قطار ۲ سویه همدان - تهران آغاز می‌شود بیان کرد: واگن‌های این مسیر توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا تامین می‌شود.

 ابراهیم‌نژاد با اشاره به خروج قطار همدان - مشهد از ریل گفت: با گذشت یک هفته از این حادثه، مشکلات به وجود آمده در این مسیر برطرف و قطار همدان - مشهد دوباره برقرار شد.

مدیرکل راه آهن غرب کشور افزود: در حال حاضر قطار مسیر ۲ سویه همدان - مشهد هر روز، توسط شرکت‌های حمل و نقل ریلی بن‌ریل و رجا انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این قطارها با ظرفیت ۲۵۰ نفر، دارای واگن‌هایی با کوپه های چهار تخته هستند.

قطار مسافربری مسیر همدان - مشهد شامگاه شنبه سوم خرداد در ۱۰ کیلومتری حوالی شهر پرند، در محل پل جدایش، در خط آهن جنوب، از ریل خارج شد.

این قطار با ظرفیت ۳۲۰ نفر، ۴۵ مسافر داشت که هیچکدام کشته یا زخمی نشدند.

حرکت قطار مسیر ۲ سویه همدان - مشهد که از اسفند سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا لغو شده بود، قرار بود از شنبه سوم خرداد از سر گرفته شود.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن مجزا به عنوان شاه‌راه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید.

طرح ساخت راه آهن همدان - تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۳ به همدان مصوب شد.

نخستین قطار مسیر همدان - مشهد نیز تیر ماه سال ۱۳۹۶ با حضور حدود ۱۵۰ تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان عازم مشهد مقدس شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    سلام. ینی علت اینکه تا حالا مسافر از راه آهن همدان استقبال نمیکرده بعلت یک طبقه بودن واگنها بوده است آیا ؟ نکنه خروج از خط قطار در پرند هم به همین علت بوده؟

    • امیرعباس 1 0

      علت یک طبقه بودن قطار نبوده بلکه یکی از علت ها بالا بودن نرخ بلیت قطار نسبت به اتوبوس بوده که با تغییر سالن ها قیمت تعدیل خواهد شد. البته باید منتظر بود که آیا با قیمت جدید ریل با جاده میتواند رقابت کند یا مه؟