| کد خبر: 209967 |

عملیات ریل‌گذاری راه آهن همدان - سنندج آغاز شد

استاندار کردستان گفت: عملیات ریل گذاری راه آهن سنندج - همدان قرار بود اواخر سال گذشته انجام شود که بدلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد ولی در چند روز اخیر این طرح آغاز شده است.

تین نیوز

استاندار کردستان گفت: عملیات ریل گذاری راه آهن سنندج - همدان قرار بود اواخر سال گذشته انجام شود که بدلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد ولی در چند روز اخیر این طرح آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا اظهار داشت: کار احداث ایستگاه‌های راه‌آهن همدان - سنندج، بهمن سال گذشته آغاز شد و وعده داده بودیم ریل‌گذاری آن هم تا قبل از پایان سال شروع شود که با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت در تردد بویژه در اسفند به تعویق افتاد و از چند روز گذشته، طرح آغاز شد و تمام تلاش ما این است تا وعده‌ای که به مردم استان داده‌ایم، محقق شود.

وی اعتبار پارسال این طرح را ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امسال هم همین اندازه برای این طرح در نظر گرفته شده و تا پایان امسال راه آهن در کردستان تکمیل می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه راه‌آهن از زیرساختهای مهم توسعه است، اضافه کرد: در زمینه تزانزیت کالا و مسافر یکی از زیرساختهای مهم برای استان و کشور شبکه ریلی است است که با بهره‌برداری از آن زمینه توسعه استان تسریع خواهد شد.

مرادنیا درباره برنامه استان برای اتصال این شبکه به مرز رسمی باشماق مریوان هم گفت: این برنامه هنوز نهایی نشده و بدنبال آن هستیم تا مرز رسمی باشماق که ترانزیت کالا و مسافر دارد به این شبکه وصل شود که در صورت تحقق هم برای کشورمان و هم برای اقلیم کردستان تاثیر اقتصادی ویژه خواهد داشت.

اعتبارات جهشی برای راه‌آهن 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: راه آهن همدان ـ سنندج در قانون بودجه سال ۹۷ حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشت اما در سال ۹۸ عملیات اجرایی آن فعال تر شد و در بودجه سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شد.

بهرام نصراللهی زاده تاکید کرد: این اعتبار با پیگیری و نگاه ویژه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از سه برابر افزایش یافت و به ۳۹۰ میلیارد تومان رسید که ۱۳ برابر اعتبار تخصیص یافته سال ۹۷ بود.

وی اعتبار امسال این طرح را ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار بیشتر از این خواهد بود.

نصراللهی زاده از مطالعه برای ایجاد ایستگاههای بیشتری برای این طرح خبر داد و افزود: در حال حاضر ایستگاه اصلی در ابتدای گردنه صلوات آباد است و مطالعاتی برای گزینه‌های دیگر هم در دست انجام است که هنوز قطعی نشده است.

وی باشماق را دومین مرز تزانزیتی کشور دانست که شبکه ریلی بیشترین نقش را در تزانزیت دارد و از گزینه های جدی مورد مطالعه است که اقلیم کردستان را به بندر لازقیه در سوریه متصل می‌کند و به نفع کشورمان که کریدور اقتصادی بین المللی را ایجاد می‌کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: پروژه اتصال کردستان به شبکه ریلی کشور با عزمی جزم‌تر از همیشه پیگیری شد و همزمان با سفر معاون رییس جمهور به کردستان در ۲۱ آبان ۹۸ تفاهم نامه ای میان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی مبادله شد تا به موجب آن این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

نصراللهی زاده، تسهیل در حمل و نقل مسافر و کالا و از همه مهمتر اتصال به شبکه ریلی کشور و تردد مقرون به صرفه برای شهروندان کردستانی را از مهمترین اهداف این پروژه برشمرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.