| کد خبر: 199665 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی قطار حومه‌ای بهارستان با همکاری چهار دستگاه آغاز شد

حبیب‌اله طاهرخانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطار حومه‌ای بهارستان با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید، راه‌آهن، فولاد مبارکه سپاهان و شهرداری اصفهان گفت: این پروژه به‌طول ۵۹ کیلومتر و در قالب سه قطعه طراحی شده است.

تین نیوز

حبیب‌اله طاهرخانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطار حومه‌ای بهارستان با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید، راه‌آهن، فولاد مبارکه سپاهان و شهرداری اصفهان گفت: این پروژه به‌طول ۵۹ کیلومتر و در قالب سه قطعه طراحی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه قطار شهری در شهر جدید بهارستان که با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، بخشی از سیاست ایجاد شهرهای جدید به‌خصوص برای مناطق کلانشهری را کنترل بازار مسکن در این مناطق خواند و گفت: توفیق شهرهای جدید به‌خصوص برای شهرهایی که دارای فاصله طولانی‌تری نسبت به شهر مادر یا کلان‌شهر مرکز هستند، وابسته به داشتن یک سیستم حمل و نقل انبوه و کم‌هزینه برای شهروندان است.

وی افزود: در سایر کشورها اغلب توسعه شبکه حمل و نقل، مقدم بر توسعه شهری جدید است. در کشور ما این امر با تاخیر انجام شده است. شهر جدید مجلسی یکی از این شهرها است و با اینکه ظرفیت توسعه‌‌ای قابل‌توجهی برای کنترل بازار مسکن در منطقه کلان‌شهری اصفهان دارد ولی به علت فاصله طولانی، مسافت و دسترسی دشوار، استقبالی که متصور بودیم، صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه بهارستان، هم‌اکنون ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد در حالی‌که ما برای ۲۰۰ با ۲۲۰ هزار نفر ظرفیت سکونت در این شهر جدید فراهم کرده‌ایم، عنوان کرد: پروژه قطار شهری مجلسی از این حیث قابل‌توجه و بسیار مهم است که در ادامه پروژه اصفهان-صفه-بهارستان تعریف شده و آن پروژه نیز پیشرفت قابل‌توجهی دارد و در مرحله روسازی است و امیدواریم پروژه تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد و به شهروندان اصفهانی و بهارستانی خدمات‌رسانی کند.

وی گفت: این خط در ادامه خط بهارستان و به طور ۵۹ کیلومتر تعریف شده است و می‌تواند به مراکز فعالیتی و سکونتی متعددی خدمات‌رسانی کند؛ یکی از ذی‌نفعان اصلی این خط، فولاد مبارکه سپاهان خواهد بود که می‌تواند شاغلان این بخش را تحت‌پوشش مناسب خود قرار دهد و ضمن آن سکونتگاه‌هایی دیگری که در مسیر قرار دارد را بهره‌مند کند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: این خط شامل سه قطعه است که قطعه نخست  به‌طول ۱۰ کیلومتر، امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد؛ قطعه دوم به طول ۱۷ کیلومتر نیز مطابق  توافقنامه‌ مجموعه فولاد مبارکه و راه آهن انجام می‌شود. نقشه‌های اجرایی این قطعه آماده‌شده و امیدواریم که فولاد مبارکه سپاهان زیرسازی و ابنیه این قطعه را آغاز کند و خدمات‌رسانی این پروژه بسیار مهم است. زیرسازی و ساخت ابنیه قطعه سوم را نیز مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید از محل اعتبارات ملی و داخلی شرکت آغاز خواهد کرد.

وی افزود: را‌ه‌آهن نیز به‌عنوان بهره‌بردار، موضوع تامین ریل و نوسازی را پذیرفته است و به همین دلیل این پروژه جزو مدل‌هایی است که همیشه مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی بوده و در اجرای آن از ظرفیت دستگاه‌های مختلف بهره گرفته شده و این همکاری و هم‌افزایی در اجرای پروژه به‌نوعی منحصر به‌فرد است. حتی شهرهای‌ها نیز موضوع تملک اراضی در مسیر را به عهده گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور با محدودیت‌های مالی فراوانی روبرو هستیم، اجرای پروژه‌های عظیم را نیازمند همکاری و طراحی مدل‌های مختلف است و ما نیز امیدواریم با این همکاری پروژه قطار مجلسی را محقق کنیم.

وی گفت: طراحی پروژه بر اساس قطار برقی است ولی چون اولویت ما خدمت‌رسانی هستیم، راه‌آهن در مرحله اول در قالب ریل‌باس خدمات را شروع می‌کند اما تمام طراحی‌ها و اقدام صورت‌گرفته به شکلی است که پروژه قابلیت تبدیل به قطار برقی را دارد. در این خط یک ایستگاه تبادلی در بهارستان در نظر گرفته شده است که مسافران را پیاده می‌کند تا از مترو اصفهان استفاده کنند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.