| کد خبر: 198718 |

سرپرست اداره کل راه‌آهن شرق خبرداد:

◄ افزایش ۴/۴ درصدی جابه‌جایی بار و کالا در راه آهن شرق

در حال حاضر ۲۱ منطقه راه‌آهن در کشور داریم که بسیاری از نقاط کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راه‌آهن شرق اظهارکرد: اینکه بتوان با استفاده از شبکه ریلی بار را در ساعت مشخص به مقصد رساند برای بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، رضا شرقی با اشاره به اینکه راه‌آهن شرق کشور در حال حاضر جزو پنج راه‌آهن برتر کشور است، بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ منطقه راه‌آهن در کشور داریم که بسیاری از نقاط کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

شرقی با اشاره به اینکه راه‌آهن شرق از استان‌های یزد، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی گذر می‌کند، ادامه‌داد:۳۶۰ کیلومتر از راه‌آهن شرق کشور در محدوده خراسان‌جنوبی(شهرستان طبس) است.

وی بیان‌کرد: هر چند از شبکه ریلی هم برای حمل و نقل بار و هم مسافر استفاده می‌شود، ولی در خراسان‌جنوبی بیشتر استفاده برای جابه‌جایی بار و کالا است که این مهم نیز در رونق اقتصادی و صادرات نقش بسیار ارزنده‌ای دارد.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق گفت: در بخش مسافری نیز راه‌آهن شرق کشور اقدامات بسیار خوبی داشته است و هم استانی‌های خراسان‌جنوبی از شهرستان طبس می‌توانند با قطار به مشهد، تهران، خواف، بندرعباس، کرمان، یزد و شیراز سفر کنند.

شرقی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن شرق کشور زمینه اشتغال‌زایی زیادی را از ابتدا به وجود آورده، اظهارکرد: در این پروژه متخصصین زیادی نیز مشغول به کار هستند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی ما با اشاره به امکان صادرات ریلی به کشور عراق بیان‌کرد: در سال گذشته ۶.۲ میلیون تن بار داخلی و هشت میلیون تن بار با احتساب کالای ترانزیت توسط شبکه حمل و نقل ریلی شرق کشور حمل شده است.

سرپرست اداره کل راه‌آهن شرق گفت: میزان جابه‌جایی بار توسط شبکه حمل و نقل ریلی شرق کشور در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۴/۴ درصد افزایش داشته است که این مسئله از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است.

شرقی اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۱۵۰ هزار مسافر توسط شبکه حمل و نقل راه‌آهن شرق جا به‌جا شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.