| کد خبر: 196019 |

آخرین خبرها از پروژه ریلی لرستان

وزارت راه وعده اختصاص اعتبار داد.

تین نیوز

استاندار لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ریلی این استان، گفت: وزارت راه به ما قول داده که عدد خوبی برای این پروژه طی امسال در نظر بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید موسی خادمی با اشاره به پروژه آزاده راه خرم آباد- اراک، اظهار داشت: این پروژه فعال است و عملیات آسفالت در آن حال انجام است.

وی، گفت: امیدواریم که این پروژه تا پایان سال ۹۸ به نتیجه برسد.

استاندار لرستان همچنین به پروژه راه آهن لرستان اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال ۹۱ که شروع شده بود از محل فروش سهام فولاد برای آن اعتبار در نظر گرفته شده بود.

خادمی با بیان اینکه از محل فروش سهام فولاد حدود ۳۷۰ میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص پیدا کرده بود، گفت: از مجموع این میزان اعتبار تا اوایل امسال نزدیک به ۳۲۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی، تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان دیگر از محل فروش سهام فولاد برای راه آهن لرستان  باقی مانده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کل اعتباری که برای پروژه راه آهن لرستان هزینه می شد از محل فروش سهام فولاد بود، افزود: در این راستا اقدامی که در سال گذشته انجام دادیم این بود که پروژه را انتفاعی کردیم.

وی، ادامه داد: این پروژه جزو ۷۰ پروژه انتفاعی کشور قرار گرفت و قرار است که امسال برای آن اوراق اختصاص پیدا کند تا پیمانکار بتواند آن را فعال تر کند.

استاندار لرستان، گفت: یکی از دلایل رکود این پروژه ریلی این بود که پولی که از محل سهام فولاد برای آن در نظر گرفته می شد دیگر تمام شد و در پیوست قانونی ردیف اعتباری نداشت.

خادمی با اشاره به اینکه وزارت راه به ما قول داده که عدد خوبی برای پروژه ریلی لرستان امسال در نظر بگیرد،  افزود: این پروژه، یک پروژه یک ساله و دو ساله نیست و نزدیک دو تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.