| کد خبر: 195719 |

◄ بارانداز راه‌آهن رشت ایجاد می‌شود

اواسط اردیبهشت ماه امسال محموله نخستین قطار باری در اداره کل راه آهن شمال ۲ تخلیه شد که عمده کالاهای تخلیه شده در ایستگاه راه آهن رشت شامل ذرت و شمش آهن بوده است.

تین نیوز

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: با توجه به اهمیت حمل ترکیبی بار، تقاضای واگذاری ۳۰ هکتار اراضی به راه آهن داده شده که در صورت تملک ، بارانداز راه آهن ایجاد می شود.

گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال دو؛ علی خدایی در دیدار با قائم مقام یکی از شرکت های تولید گوشت سفید در استان اظهار کرد: با عنایت به عدم تکمیل پروژه راه آهن رشت به آستارا، متد حمل ترکیبی بار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این صورت بایستی بارانداز راه آهن ایجاد شود.

وی افزود: توسعه قطار های باری هدف اصلی ما در منطقه راه آهن شمال دو است و در صورت اتصال ریلی رشت به آستارا، راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرفیت ارسال مستقیم بار تا فنلاند را خواهد داشت.

مدیرکل راه آهن شمال دو ادامه داد: در صورت سرمایه گذاری کارخانجات و واحدهای صنعتی در فاصله یک کیلومتری، در صورت تامین بار، راه آهن بدون اخذ هزینه ای نسبت به ایجاد خط فرعی اقدام می کند.

وی گفت: هزینه ایجاد خط فرعی بیش از یک کیلومتر، بخش تامین زمین و زیر سازی به عهده متقاضی و تامین هزینه روسازی به عهده راه آهن است و در صورت تامین زیرساخت ها، پیش بینی شرکت سفید ماکیان، حمل ۲۴۰ هزار تن بار در سال از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی است.

خدایی شنبه هفته جاری نیز به ایرنا گفت که از اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۶۱۱ تن کالا در راه آهن شمال ۲ تخلیه شده است.

اواسط اردیبهشت ماه امسال محموله نخستین قطار باری در اداره کل راه آهن شمال ۲ تخلیه شد که عمده کالاهای تخلیه شده در ایستگاه راه آهن رشت شامل ذرت و شمش آهن بوده است.

نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. 

راه آهن قزوین - رشت ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه اهن رشت - قزوین ، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.