| کد خبر: 194339 |

دوخطه کردن مسیر اراک ـ قم باجدیت دنبال می‌شود

از جمله طرح‌هایی که توسط نمایندگان استان پیگیری می‌شود دوخطه کردن مسیر اراک -قم است.

تین نیوز

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی دو خطه کردن مسیر ریلی اراک قم را از مطالبات مجمع نمایندگان استان مرکزی دانست و گفت: از جمله طرح‌هایی که توسط نمایندگان استان پیگیری می‌شود دوخطه کردن مسیر اراک -قم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  فارس، علی ابراهیمی در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل راه‌آهن اراک با بیان این‌که بخش قابل توجهی از خطوط ریلی ناحیه اراک در شهرستان شازند قرار دارد، گفت: برخی از ساکنان مجاور خطوط راه‌آهن دچار مشکلاتی شده‌اند که لازم است با تعاملات راه‌آهن با ادارات شهرستان و با حضور شوراهای محلی این مشکلات برطرف شود.

وی با تاکید بر راه‌اندازی قطار اراک-تهران افزود: برخورداری مردم استان مرکزی از قطار تندرو اراک-تهران یک حق است که باید پیگیری شود تا مردم استان از این فرصت بهره‌مند شود.

 نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد تا نمایندگان در مجمع نمایندگان استان و استاندار پیگیر این موضوع مهم باشند تا استان مرکزی نیز مانند بسیاری از استان‌های هم‌جوار تهران از این قطار برخوردار شود.

ابراهیمی دو خطه‌کردن مسیر اراک-قم را نیز از مطالبات مجمع نمایندگان دانست و گفت: از جمله طرح‌هایی که توسط نمایندگان استان پیگیری می‌شود دوخطه‌کردن مسیر اراک-قم است که می‌تواند نقش موثری در ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم داشته باشد.

مسوولان ارشد استان از راه‌آهن حمایت کنند

محمدرضا قربانی مدیرکل راه‌آهن اراک نیز بر حل هر چه سریع‌تر مشکلات حاشیه خطوط ریلی در شازند تاکید کرد و گفت: راه‌آهن اراک در موقعیت خاص کشوری قرار دارد به طوری که از یک‌سو در محور جنوب و از سوی دیگر در محور غرب ریلی کشور قرار دارد و نیازمند توجه بیشتر مسئولان ارشد استان از این مزیت بزرگ اقتصادی و اجتماعی استان هستیم.

وی توسعه راه‌آهن را امری ضروری دانست و گفت: مسئولان شهری باید راه‌آهن را در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای خود لحاظ و فضا را برای نقش آفرینی بهتر و بیشتر راه‌آهن فراهم کنند.

قربانی با بیان این‌که راه‌آهن باید سهم خود از حمل و نقل کالا در کشور را به 30 درصد برساند، گفت: اتصال مراکز بار به شبکه ریلی یکی از مواردی است که می‌تواند این امر را تسهیل کند و این مسئله علاوه بر افزایش حمل بار در خطوط ریلی، منافع زیادی نصیب کشور خواهد کرد که استان مرکزی در این خصوص ظرفیت‌های لازم را دارد و می‌‌توان با همکاری و حمایت مسئولان ارشد این ظرفیت را محقق کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.