| کد خبر: 190519 |

مدیرعامل شرکت ایریکو:

◄ ایریکو وارد حوزه تراموا شد

مدیرعامل شرکت ایریکو اعلام کرد که این شرکت در تلاش برای انعقاد قراردادهای تولید تراموا در چند شهر است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ایریکو اعلام کرد که این شرکت در تلاش برای انعقاد قراردادهای تولید تراموا در چند شهر است.

امیر اسلامی در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» با اشاره به سابقه این شرکت در حوزه حمل‌ونقل ریلی، ایریکو را شرکتی خصوصی و دانش‌بنیان معرفی کرد.

او گفت: «در ایران شرکت‌های تولیدکننده خصوصی ریلی انگشت‌شمار هستند و ایریکو یکی از تولیدکنندگان ناوگان ریلی و تنها شرکت خصوصی و دانش‌بنیان کشور است.»

اسلامی گفت: ایریکو در سال ۸۲ و پیرو قرارداد تولید ریل‌باس ملی ارم تأسیس شده است. ریل‌باس محصول ۴ واگنی خودکشش حومه‌ای با سرعت ۱۲۰ کیلومتر است.

مدیرعامل ایریکو ادامه داد: «طی این سال‌ها شرکت ایریکو در تلاش برای تولید قطارهای ریل‌باس ارتقاءیافته با سرعت ۱۶۰ کیلومتر و امکانات رفاهی مناسب‌تر بوده است که ان‌شاالله در آینده نزدیک از این محصول رونمایی خواهد شد.»

اسلامی با اشاره به سایر فعالیت‌های این واحد تولیدی گفت: «از ابتدا در تولید قطارهای شهری هم وارد شده‌ایم و امروز قراردادهای تولید مترو پنج شهر اصفهان، شیراز، کرج، تبریز و قم به شرکت ایریکو واگذار شده است.»

مدیرعامل ایریکو درباره فعالیت‌های این واحد تولیدی در حوزه تولید واگن‌ها باری نیز توضیح داد: «تولید انواع واگن‌های باری لبه‌کوتاه؛ بلند و کفی از دیگر فعالیت‌های در دست اجرای شرکت ایریکو است. ایریکو توان ساخت بوژی‌های واگن‌های باری را هم دارد.»

اسلامی در خصوص خدمات این واحد در حوزه بازسازی ناوگان نیز گفت: «به‌جز مقوله تولید، ایریکو در مقاطعی مسئولیت بازسازی انواع واگن‌های مسافری، تبدیل واگن‌های اتوبوسی به واگن‌های کوپه‌ای، تبدیل واگن‌های کوپه‌ای به واگن‌های VIP و بازسازی انواع لکوموتیو را بر عهده داشته است.»

این فعال حوزه ریلی، حمل‌ونقل و توسعه آن را جزء مؤلفه‌های پیشرفت قلمداد کرد و افزود: «در پیشبرد اهداف و رشد اقتصادی، صنعت حمل‌ونقل شاخص بسیار مهمی دارد و این نقش و اهمیت آن در جوامع پیشرفته کاملا مشهود است.» اسلامی ادامه داد: «در صنعت حمل‌ونقل، توسعه متوازن بین بخش‌ها و مدهای حمل‌ونقل به‌خصوص حوزه‌های جاده‌ای و ریلی که عموما مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند اهمیت بسیاری دارد. در کشور ما حمل‌ونقل در این دو بخش توسعه متوازنی را تجربه نکرده‌است.»

مدیرعامل ایریکو اضافه کرد: «بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل بار و مسافر کشور از طریق جاده انجام می‌شود. به همین دلیل برای توسعه حمل‌ونقل در کشور باید به بخش ریلی نگاه ویژه‌ای شود. با روندی که در حال طی شدن است، به اهداف برنامه‌های توسعه دست نخواهیم یافت.»

اسلامی با اشاره به تبعات سو تحریم‌ها بر اقتصاد و همچنین جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مولد اقتصادی گفت: «درحالی‌که اقتصاد کشور با چالش تحریم مواجه است، افزایش نرخ ارز و افزایش چندین برابری قیمت‌ها نگران‌کننده است و باعث کاهش تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌شود و عموما سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با ریسک‌ها و نگرانی‌های جدی مواجه است.»

او ادامه داد: «بخش تولید ناوگان ریلی رسالت ویژه‌ای دارد و یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این بخش ایجاد و حفظ شرایط امن و مطلوب برای هم‌وطنان در حین تردد و سفر است. آمار گویای این است که در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر در حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، کشته ‌شده‌اند. بخش ریلی در رعایت موضوعات زیست‌محیطی نسبت به بخش جاده‌ای بسیار سرآمد است. بعلاوه حمل‌ونقل ریلی در مقوله صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی جایگاه ویژه‌ای دارد. با استناد به این موضوعات شایسته است که نسبت به سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش‌های ریلی اعم از زیرساخت، ناوگان و بهره‌برداری اهتمام خاصی وجود داشته باشد.»

اسلامی همچنین خواستار حمایت‌های دولتی، ارائه تسهیلات مناسب بانکی و برجسته شدن نقش بخش ریلی در سیاست‌های کلان کشور شد.

مدیرعامل ایریکو در پاسخ به سؤالی درباره نتایج هفتمین نمایشگاه ریلی نیز گفت: «این‌گونه نمایشگاه‌ها محلی برای تضارب افکار و آشنایی فعالان یک حوزه و محفلی برای به‌روزرسانی اطلاعات شرکت‌ها است به همین دلیل همواره می‌تواند دستاوردها و نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.»

اسلامی در ادامه به کاهش مشارکت شرکت‌های ریلی مطرح خارجی در این رویداد اشاره کرد و گفت: «باید بپذیریم که با توجه به تحریم‌ها و عدم حضور شرکت‌های مطرح بین‌المللی، از این منظر سطح نمایشگاه کمی تنزل پیدا کرده است، اما عملا همین‌که شرکت‌های داخلی این‌گونه مشتاقانه به مذاکره باهم می‌پردازند و مشکلات و نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کنند، قطعا دستاوردهای رضایت‌بخشی را به دنبال خواهد داشت.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.