| کد خبر: 188916 |

تأمین ۶۰ درصد هزینه ساخت خط‌‌آهن شلمچه ـ بصره توسط بنیاد مستضعفان

پروژه ساخت خط‌‌آهن شلمچه ـ بصره ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

تین نیوز

 معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان‌ با بیان اینکه مقرر است بنیاد ۶۰ درصد هزینه ساخت خط‌آهن شلمچه ـ بصره را تأمین کند، گفت: بازگشت سرمایه بنیاد ۸ ساله و از محل حساب خزانه مربوط به درآمدهای شرکت راه‌آهن با تضمین دولت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، منوچهر خواجه‌ دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان‌ درباره ورود بنیاد مستضعفان به پروژه خط‌آهن شلمچه -بصره و سرمایه‌گذاری و پیمانکاری این نهاد انقلابی در این پروژه ریلی اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در این پروژه سرمایه‌گذار است و طی مذاکراتی که با وزارت راه و شهر‌سازی داشتیم متن مصوبه را بنیاد و وزارت راه درباره ‌پیمانکاری و سرمایه‌گذاری این پروژه  تهیه کردند و به دولت فرستادند.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان‌ افزود: آنچه بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی توافق شده است، احداث یک پل در خط‌آهن شلمچه-بصره و ساخت مسیر ریلی جمعاً به طول تقریبی ۳۵ کیلومتر است؛ این خط‌آهن‌ ایران را به کشور عراق متصل می‌کند و پل هم‌بر روی اروند‌رود نصب می‌شود.

دولت عراق تضامین لازم برای پروژه خط‌اهن شلمچه-بصره داد

خواجه‌ دلویی اظهار داشت: دولت ایران با دولت عراق هم توافقاتی درباره این پروژه انجام داد مبنی بر اینکه‌ کل این پروژه ریلی را دولت ایران بسازد، ضمناً تضامین لازم هم از کشور عراق گرفته شده است.

بازگشت سرمایه بنیاد‌ از محل ‌حساب خزانه مربوط به درآمدهای شرکت راه‌آهن

وی بیان کرد: در آنچه پیش از این بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان توافق شده بود از محل سرجمع درآمدهای شرکت راه آهن، در قالب اقساط‌، سرمایه‌گذاری که توسط بنیاد مستضعفان در این پروژه انجام شده است، برگردانده می‌شود.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان‌ اضافه کرد: پس از چند سال با نرخ مصوب که قاعدتاً ۳ درصد بالاتر از نرخ سود بانکی است، از محل حساب خزانه مربوط به درآمدهای شرکت راه‌آهن، استهلاک سرمایه بنیاد برگردانده می‌شود‌ و این مورد تضمین هیئت دولت را دارد.

بازگشت سرمایه بنیاد‌ در خط‌اهن شلمچه-بصره هشت ساله است

خواجه دلویی اظهار داشت:‌ سهم دولت در این پروژه ریلی ۴۰ درصد در هزینه ساخت و سهم بنیاد مستضعفان ۶۰ درصد است.

وی تأکید کرد: بنیاد مستضعفان پیمانکاری کل پروژه را برعهده دارد، ضمن آنکه همان‌طور که گفته شد ۶۰ درصد هزینه اجرای پروژه  هم توسط بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود.

معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان‌ بیان کرد: ‌پیشنهاد ما در توافقی که بین وزارت راه و بنیاد انجام شد، بازگشت سرمایه در مدت‌ زمان هشت سال است.

هزینه اجرای خط‌آهن شلمچه-بصره با پل مسیر ۹۰۰ میلیارد تومان

خواجه دلویی اظهار داشت: رقمی که بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی برای هزینه اجرای این پروژه توافق شده است حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است، اما رقم دقیق‌تر با ‌نهایی شدن طرح‌ها ‌مشخص می‌شود.

به گزارش فارس‌ یکم خردادماه ۹۸ بود که هیئت دولت مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه راه ­آهن شلمچه – بصره را صادر کرد.

در مجوز دولت آمده است: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن شلمچه – بصره به طول تقریبی ۳۵ کیلومتر و پل بزرگ در مسیر آن در روز عید فطر در شلمچه و به منظور تأمین مالی هزینه های اجرایی پروژه مذکور، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای این پروژه موافقت می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    آستانه قدس رضوی نیز در این پروژه مشارکت کند چرا پول امام رضا (ع) خرج زائران جدش امام حسین (ع) نمی کنند.