| کد خبر: 188372 |

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد؛

رونق تولید با بهره مندی از توسعه ریلی در همدان

راه آهن غرب آمادگی کمک به کلیه واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی جهت حمل مواد اولیه و محصولات آنها را دارد تا علاوه بر حمل ایمن و سریع، قیمت تمام شده محصولات و در نهایت خدمت رسانی بیشتر به مردم حاصل گردد.

تین نیوز

راه آهن غرب آمادگی کمک به کلیه واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی جهت حمل مواد اولیه و محصولات آنها را دارد تا علاوه بر حمل ایمن و سریع، قیمت تمام شده محصولات و در نهایت خدمت رسانی بیشتر به مردم حاصل شود.

محموله دو هزار و ۵۰۰ تنی ذرت، به منظور تسهیل در تهیه نهاده‌های دامی برای واحد‌های دام و طیور استان، ایستگاه راه آهن همدان شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز همدان، این محموله از بندر عباس بارگیری، و به سرعت بین مرغداران استان توزیع شد. با هماهنگی در شرکت راه آهن، در مبادی ورودی و همچنین در محل ایستگاه همدان هیچ مشکل از لحاظ ظرفیت حمل ریلی وجود ندارد و راه آهن غرب آمادگی کمک به کلیه واحدهای صنعتی، کشاورزی و تولیدی جهت حمل مواد اولیه و محصولات آنها را دارد تا علاوه بر حمل ایمن و سریع، قیمت تمام شده پایین محصولات و در نهایت خدمت رسانی بیشتر به مردم حاصل شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: نیاز سالانه استان همدان، به نهاده‌های دامی ۴۹۵ هزارتن، که ۱۴۰ هزار تن آن ذرت است.

آقای رضوانی جلال با بیان اینکه از این پس، کشاورزان و دامداران استان همدان، دغدغه تامین نهاده و کود را با بهره مندی از توسعه ریلی ندارند، افزود: سالانه ۵ هزار تن ذرت در استان همدان تولید، ومابقی به طور مستمر تهیه و توزیع میشود.

وی گفت: این نخستین محموله ورود ذرت از طریق خطوط راه آهن به استان همدان است و بزودی سویا و جو مورد نیاز این استان هم از بنادر کشور به ایستگاه راه آهن همدان گسیل می شود. در استان همدان ۶۴۰ واحد پرورش طیور و ماکیان وجود دارد و سالانه ۱۲ میلیون قطعه تولید دارند.

اواخر پاییز گذشته هم مقادیر قابل توجهی کود شیمیایی از طریق راه آهن وارد استان همدان شد و به دست کشاورزان رسید.

راه آهن همدان- تهران در ۲۲ اسفند سال ۹۷ در همدان افتتاح شد. ساخت راه‌آهن همدان- تهران ۱۳ سال طول کشید و هزینه‌ای افزون بر یک هزار میلیارد تومان در بر داشته است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.