| کد خبر: 187690 |

راه اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

تین نیوز

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بابک احمدی معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جلسه تشکیل اداره کل راه آهن کرمانشاه و توسعه راه آهن منطقه با اشاره به اتصال کرمانشاه به خطوط ریلی کشور، گفت : قطعا این حجم سرمایه گذاری برای خطوط ریلی، برای حجم اندک بار و مسافر طراحی نشده و باید حداکثر استفاده را از راه آهن داشت.

وی با اشاره به توانایی حمل بار بین ۱۵۰۰ تا بعضا شش هزار تن توسط هر یک از قطار‌های باری، گفت : قطار‌های باری در حقیقت کشتی‌های کوچک باری زمینی هستند و باید از ظرفیت آن‌ها حداکثر استفاده صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تردد کامیون‌های عراقی مشکلاتی را برای استان‌های مرزی مانند کرمانشاه و کردستان ایجاد کرده، اظهار کرد: بهترین راهکار در این زمینه این است بار کامیون‌های عراقی در نزدیکترین محل به مرز تخلیه شده و از آنجا توسط مسیر ریلی به بنادر منتقل شوند.

وی افزود: تشکیل این مسیر‌های ترانزیتی هم موجب امنیت شده و هم برای کشور ثروت آفرین است.

احمدی با بیان اینکه حمل بار بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن نیازمند خطوط آنتنی است، گفت: در همین راستا شش خط آنتنی در استان کرمانشاه شناسایی شده که باید در جهت حمل بهینه بار با همکاری سرمایه گذاران راه اندازی شوند.

وی افزود: برای راه اندازی هر ۵۰ کیلومتر خط آنتنی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم و از همراهی استان جهت سرمایه گذاری در این حوزه کمک می‌خواهیم.

احمدی تصریح کرد: برای حمل بار در حجم‌های کمتر از ۳۰۰ هزار تن هم بحث راه اندازی دهکده لجستیک مطرح است که بار از طریق زمینی به این مراکز حمل و از طریق این مراکز توسط خطوط ریلی جابجا شود.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس سند آمایش لجستیک کشور ۱۷ پهنه به عنوان مرکز لجستیک در کشور انتخاب شده است که از این تعداد یازده پهنه بصورت دهکده لجستیک، پنج پهنه بصورت لجستیک مرزی و یک مورد هم به عنوان پارک لجستیک خواهد بود و کرمانشاه در این میان برای راه اندازی دهکده لجستیک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز ممکن است زمان بر شود، گفت: اگر بخواهیم در کوتاه مدت از این طرح بهره‌مند شویم و کار حمل بار با خطوط ریلی توسعه یابد، میتوانیم با حمل و نقل تلفیقی کار را پیش ببریم تا زمانی که دهکده راه اندازی می‌شود.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی پایانه ریلی سوخت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد وافزود: با راه اندازی این پایانه، سوختی که از کشور عراق به هریک از استان‌های مرزی وارد می‌شود در کرمانشاه تجمیع شده و از طریق خط ریلی استان به بنادر جنوبی منتقل می‌شود.

وی افزود: در همین راستا دو سرمایه گذار را دعوت کرده ایم و چنانچه محدودیت‌های قانونی مرتفع شده و سرمایه گذار نهایی تعیین شود، کار شروع خواهد شد.

معاون بهره برداری و بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین به مطلوبیت حمل بار با خطوط ریلی نسبت به حمل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قیمت حمل بار با خطوط ریلی ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از حمل جاده‌ای است.

وی مصرف گازوئیل قطار‌های باری را یک هفتم مصرف کامیون‌ها در طول مسیر یکسان عنوان کرد و افزود: چنانچه قیمت سوخت هم آزادسازی شود، قطعا حمل بار با خطوط ریلی بیش از پیش به صرفه خواهد شد.

احمدی در پایان تاکید کرد: راه اندازی اداره کل راه آهن در کرمانشاه قطعی است و به زودی این اداره کل در استان راه اندازی می‌شود .

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.