| کد خبر: 184310 |

با اجرای سنت قربانی کردن توسط کمیته امداد صورت گرفت؛

◄ استقبال از نخستین قطار مسافران نوروزی در راه‌آهن مشهد

با ورود نخستین قطار حامل زائران نوروزی به ایستگاه راه‌آهن مشهد مقدس، با اجرای سنت قربانی کردن در جلوی قطار در قالب طرح 20-20 کمیته امداد، از این زائران استقبال شد.

تین نیوز

با ورود نخستین قطار حامل زائران نوروزی به ایستگاه راه‌آهن مشهد مقدس، با اجرای سنت قربانی کردن در جلوی قطار در قالب طرح 20-20 کمیته امداد، از این زائران استقبال شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مشهدپیام، حبیب‌اله آسوده در مراسم استقبال از نخستین قطار مسافران نوروزی مشهدالرضا که روز گذشته در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد، گفت: نیروهای کمیته امداد امام از 20 اسفند الی 20 فروردین برای استقبال از زائران و قربانی کردن برای آنان در جاده‌ها استقرار پیدا کرده‌اند.

اجرای طرح 20-20 توسط کمیته امداد خراسان رضوی در ورودی‌های مشهد

مدیرکل کمیته امداد امام  خراسان رضوی اظهار کرد: علاوه بر جاده‌ها، اجرای این طرح در راه‌آهن و فرودگاه نیز صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ وجهی توسط کمیته امداد از شهری برای شهر دیگه واریز نمی‌شود، متذکر شد: امسال در یک اقدام جهادی تمامی کارکنان این نهاد در ایام تعطیل برای همدردی با نیازمندان حاضر خواهند بود.

آسوده با اشاره به اینکه این نهاد در سال 97 موفق به ایجاد 9 هزار فرصت شغلی در استان شده، بیان کرد: 120 هزار نفر از محرومان به صورت رایگان برای زیارت به حرم مطهر اعزام شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تأکید کرد: امسال صف جهیزیه شکسته شده و مدجویان دیگر برای دریافت آن با صف مواجه نیستند، در سال آینده نیز شکسته شدن صف مسکن ایتام از جدی‌ترین اهداف ما به شمار می‌رود.

در 11 ماه ابتدای سال 97 تعداد 31.5 میلیون مسافر به مشهد سفر کرده‌اند

در ادامه نیز مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 98  شعار ستاد خدمات سفر «توزیع سفر، توزیع ثروت» خواهد بود.

مهدی فروزان اضافه کرد: در جهان پس از صنعت خودرو، گردشگری از پردرآمدترین صنعت‌ها بوده که در ایران به میزان 5 درصد به آن بها داده شده است.

وی با اشاره به توجه بیش از پیش در زمینه مشهدگردی و روستاگردی، گفت: لین اقدام در راستای استقرار بیشتر مسافران در روستاها و شهرستان‌ها برای استفاده از جاذبه‌های آن مکان بوده که برای اقامتگاه آنان نیز تدابیر صورت گرفته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید فضای بانشاطی برای مردم فراهم آورد، افزود: در همین راستا با همکاری ارشاد و سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برنامه‌های هنری برای شادی مردم تدارک دیده شده است.

فروزان به اهمیت صدقه دادن و ترویج آن اشاره کردو ادامه داد: امروز این کار کلید خورد و با همراهی مسئولان سایر نقاط استان، این طرح برای بیمه کردن سفر مردم اجرا خواهد شد.

وی تشریح کرد: در بازه زمانی 25 اسفند 96 الی 15 فروردین 97 تعداد ۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مسافر به مشهد آمدند که براس امسال پیش‌بینی رشد 8 درصدی این تعداد را داریم.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به تدارک 8 رام قطار گردشگری برای نوروز، اضافه کرد: این اقدام یک گام دیگر در حوزه گردشگری بوده که علاوه بر آن قطار گردشگری نخجوان به مشهد نیز حرکت خواهد کرد.

فروزان یادآور شد: در کل کشور بیش از 50 درصد مردم تمایل دارند از قطار برای سفر به مشهد استفاده کنند زیرا سفری ارزان، باکیفیت و مطمئن است.

وی گفت: در 11 ماه ابتدای سال 97 تعداد 31.5 میلیون مسافر به مشهد سفر کرده‌اند که حدود ۳.۵ میلیون نفرشان غیرایرانی بوده‌اند و در حوزه مسافران خارجی رشد 3 درصدی داشته‌ایم.

مراسم استقبال از اولین قطار زائران نوروزی مشهدالرضا با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی، مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی و مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد.

در این مراسم، با ورود نخستین قطار حامل زائران نوروزی به ایستگاه راه‌آهن مشهد مقدس، با اجرای سنت قربانی کردن در جلوی قطار در قالب طرح 20-20 کمیته امداد، از این زائران استقبال شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.