| کد خبر: 183568 |

قبل از سفرهای نوروزی با قطار بخوانید

یکی از لذت بخش‌ترین بخش سفرهای نوروزی که می‌توانید داشته باشید، سفر با قطار است.

تین نیوز

یکی از لذت بخش‌ترین بخش سفرهای نوروزی که می‌توانید داشته باشید، سفر با قطار است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مهر، شما در این سفر دیگر نگران سقوط و یا آتش گرفتن نیستید، به همین خاطر سفر با قطار و استفاده از بلیت قطار برای سفرهای ریلی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر نوروزی است.

بسیاری از افراد به دلیل ترس از سفر با هواپیما و یا هر دلیل شخصی دیگری اقدام به سفر با قطار و خطوط ریلی می‌کنند. خوب است تا نکات مرتبط با سفر از طریق قطار را بدانیم تا سفری بی خطر و لذتبخش به مقصد خود داشته باشیم. در ادامه در مطلب گردشگری در مورد بهترین راه برای سفر با قطار بیشتر صحبت می‌کنیم.

اولین قدم برای سفر با قطار این است که بلیت قطار خود را تهیه کنید. برای این کار باید بدانید که چه روزی عازم هستید به کجا میروید و می‌خواهید در چه کوپه‌ای با چه تعدا مسافر دیگر همسفر شوید. در قطارها کوپه‌های ۴ و یا ۶ نفره و یا اتوبوسی هستند که در هنگام خرید بلیت قطار باید این موضوع را مشخص کنید. هم چنین اگر بدانید چه زمانی قصد بازگست و یا رفتن به مکان دیگری را دارید بهتر است بلیت قطار سبا خود را رزرو کنید تا با عدم وجود بلیت قطار در زمان بازگشت مواجه نشوید. برای خرید بلیت قطار می‌توانید به صورت اینترنتی عمل کرده و از طریق وب سایت یک دوست اقدام کنید.

یکی از مزیت‌های بلیت قطار سفر با قطار این است که می‌توانید هر چقدر بخواهید چمدان خود را پر کنید. بله در مسافرت با قطار وزن چمدان شما اهمیتی ندارد و اگر نتوانستید آن را در قسمت باربری قرار دهید می‌توانید با خود به داخل کوپه برده و یا بین صندلی‌ها در قطارهای اتوبوسی جای دهید. تنها نکته مورد اهمیت این است که وسایل شما برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند و یا شامل مواد محترقه و خطرناک نباشد.

یکی از موارد مهم در سفر با بلیت قطار این است که جانب احتیاط را رعایت کنید و مراقب چمدان خود باشید. در قطارها مکان‌هایی برای تعبیه چمدان مسافران در نظر گرفته شده است اما این قفسه‌ها که در خارج از کوپه‌ها قرار دارند عمومی بوده و لذا هر کسی می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد پس بهتر است چمدان خود را نزدیک خود نگهدارید و یا با قفل به میله وصل کنید تا کسی نتواند آن را بدزدد. هم چنین اگر در کوپه هستید بهتر است با سایر افراد درون کوپه باب آشنایی را باز کنید و بفهمید مقصدشان کجاست تا در صورت گم شدن وسایلتان اطلاعات مفیدی از همسفرانتان داشته باشید.

سفر با قطار یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید قبل از اینکه تصمیمی برای سفر خود بگیرید انجام دهید برای استفاده از آن اطلاعات را در دست داشته باشید به همین خاطر اگر دوست دارید سفری امن داشته باشید ما به شما سفر با قطار را پیشنهاد می‌کنیم

بسیاری از افراد نمی‌دانند که چگونه می‌توانند از سرویس بهداشتی در طول سفر استفاده نمایند. خوب است بدانید که تمام قطارها دارای سرویس بهداشتی در هر واگن هستند و هم چنین در ایستگاه‌ها برای این مورد توقف دارند. زمانی که می‌خواهید از سرویس‌های بهداشتی درون قطار استفاده کنید اگر علامت روی در قرمز بود یعنی در حال استفاده است و در صورت سبز بودن این علامت می‌توانید از سرویس بهداشتی استفاده کنید.

همچنین مهماندار هر واگن وظیفه دارد، سرویس‌های بهداشتی را تمیز نگه دارد و به سوالات شما در هر موردی پاسخ دهد. هم چنین در زمان توقف قطار در ایستگاه‌ها، درهای سرویس‌های بهداشتی قفل می‌شود لذا بهتر است در این زمان‌ها از سرویس بهداشتی استفاده نکنید.

برخی کوپه‌های قطارها دارای تخت‌های تاشو هستند که می‌توانید برای استراحت از آنها استفاده کنید پس بهتر است کفش‌های راحتی بپوشید که بتوانید به راحتی درآورده و دوباره بپوشید هم چنین رعایت نظافت و آداب معاشرت می‌تواند سفر را برای شما و هم کوپه‌ای هایتان لذت بخش تر کند.

برای صرف غذا در قطار بهتر است که برنامه‌ی بلیت قطار فدک خود را بدانید و یا از مهماندار ساعات سرو غذا را بپرسید و در ساعات اولیه آن اقدام به خوردن غذا کنید و یا می‌توانید و می‌توانید بلیت قطار برای سفرهای کوتاه با خود ساندویچی همراه داشته باشید.

نکته‌ی مهم دیگر این است که بدانید چه زمانی به ایستگاه مورد نظر خود می‌رسید پس بهتر است نام ایستگاه خود و ایستگاه قبل از آن را بدانید و یا از طریق گوشی خود مسیریابی کنید.

خوب است بدانید که نمی‌توانید با خود حیوان به داخل قطار ببرید حال اهلی و یا غیراهلی. هم چنین بهتر است با خود لباس گرم همراه داشته باشید زیرا هوای داخل قطار شب‌ها معمولاً سرد است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.