معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راهآهن:
ایجاد دالان ترانزیتی غرب دریای خزر با تکمیل اتصال ریلی قزوین – رشت به آستارا
مسیر ریلی قزوین-رشت موجب رشد اقتصادی و ترانزیتی منطقه گیلان میشود.
معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راهآهن بابیان اینکه مسیر ریلی قزوین-رشت باعث رشد اقتصادی و ترانزیتی منطقه گیلان میشود گفت: با اتصال این مسیر ریلی به بندر انزلی و آستارا یک دالان عظیم ترانزیتی در غرب دریای خزر ایجاد خواهد شد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله بیرانوند با اشاره به افتتاح مسیر ریلی قزوین- رشت در این هفته تصریح کرد: اهمیت خط ریلی قزوین به رشت از آنجهت است که حلقههای مفقوده کریدور شمال جنوب و شمال غرب دریای خزر با این افتتاحها تکمیل میشود و بهموجب توسعه این مسیر تأثیرات اقتصادی بسیاری بر روی منطقه گیلان و اطراف رشت خواهد داشت.
وی مهمترین هدف تکمیل این خط ریلی را اتصال رشت به بند انزلی و سپس به آستارا دانست و افزود: بهعنوان حلقه پایانی این کریدور باید رشت از طریق خط ریلی به بندر انزلی و آستارا متصل شده تا این مسیر به یک دالان و کریدور عظیم ترانزیتی در سطح غرب دریای خزر مبدل شود.
معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راهآهن با اشاره به مزیتهای گوناگون اتصال رشت به شبکه سراسری ریلی کشور گفت: این مسیر از منظر مسافری به دلیل تراکم جمعیت در مناطق شمالی کشور موجب حملونقل سبز و بهرهگیری از مزیتهای زیستمحیطی کاهش زمان سیر و مصرف سوخت میشود همچنین میتواند باعث انضباط حرکت و مدیریت ترافیک دسترسی به شمال در زمان اوج سفرها باشد.
وی ادامه داد: در آینده نزدیک با برنامهریزیهایی که صورت گرفته ناوگان جدید خریداریشده در مسیر ریلی مذکور بهکارگیری میشود تا شاهد رشد اقتصادی و ترانزیتی هرچه بیشتر منطقه گیلان باشیم.
بیرانوند در خصوص معرفی این مسیر به سرمایهگذاران نیز گفت: مسیر مذکور در راستای حمایت و معرفی کریدور شمال جنوب به بازرگانان و فعالان اقتصادی کشورهای ذینفع معرفیشده و موافقتنامههای لازم برای استفاده از امکانات ایجادشده با احداث این خط صورت گرفته است.
به گفته معاون تأمین سرمایه و اقتصاد شرکت راهآهن مهمترین مسئلهای که باید بهطور جد موردبررسی و اقدام قرار گیرد بحث اتصال رشت به آستارا است که این کریدور را تکمیل میکند.
لازم به ذکر است دولت یازدهم بهمنظور توسعه خطوط ریلی کشور ، پنج طرح اولویتدار را با عنوان طرحهای اقتصاد مقاومتی کلید زد که اتصال پنج استان به شبکه ریلی اصلیترین هدف آن بود و در این راستا احداث خط آهن قزوین به رشت یکی از این طرحها محسوب شده تا اتصال استانهای گیلان و قزوین از طریق ریل ممکن شود.
راهآهن قزوین - رشت بهصورت یکخطه، بـا سرعـت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروعشده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستمآباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت میرسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دوشاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهیالیه غرب گیلان میرسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.