| کد خبر: 183430 |

◄ افتتاح رسمی خط آهن قزوین - رشت فردا با حضور رییس جمهور

قطار توسعه از خلیج‌فارس تا خزر به ایستگاه رشت رسید.

تین نیوز

خط آهن قزوین - رشت فردا در جریان سفر استانی رییس جمهور به استان گیلان به طور رسمی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، خط راه آهن قزوین - رشت نقش مهمی در هموار شدن مسیر توسعه کشور و ایجاد ارتباطات بین المللی دارد. 

این طرح در برقرار کردن اتصال ریلی بین خلیج فارس و دریای مازندران و متصل  کردن ایران به کشورهای حوزه قفقاز و اروپا نقش مهمی دارد و به عنوان پلی برای توسعه محسوب می شود.

ساخت خط آهن قزوین-رشت به طول 164 کیلومتر به عنوان یکی از بزرگترین طرح های عمرانی و زیرساختی کشور در حوزه حمل و نقل از سال 1385 آغاز شد.

خط آهن قزوین-رشت که دارای تونل های متعدد به طول 22 کیلومتر و همچنین طولانی ترین پل ریلی کشور است را باید شاهکار مهندسان ایرانی نامید .

مسیر ریلی که از دل جنوب رشته کوه های البرز و پیچ و خم های فراوان آن عبور می کند و با گذشتن از شمال این ارتفاعات و مناظر بکر و بی بدیل جنگلی به مرکز استان گیلان می رسد.

 بگفته علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین 1800 میلیارد تومان برای ساخت خط آهن قزوین-رشت هزینه شده  است و مسافران در نوروز 98 می توانند از این مسیر ریلی برای انجام سفرهای خود استفاده کنند.

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز گفت : با بهره برداری از خط آهن قزوین-رشت سالانه شاهد جابه جایی 10 میلیون تن کالا و سه میلیون و 800 هزار نفر مسافر از طریق این مسیر ریلی خواهیم بود.

همچنین قرار است ادامه این مسیر ریلی به بندرانزلی و سپس بندر آستارا و در نهایت به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل شود تا زمینه ترانزیت کالا و مسافر از جنوب به شمال کشور و سپس کشورهای حوزه قفقاز برقرار شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.