| کد خبر: 183207 |

◄ پذیره‌نویسی اوراق اجاره دو شرکت ریلی

اوراق اجاره دو شرکت ریلی پذیره‌نویسی می‌شود.

تین نیوز

از امروز دوازدهم اسفندماه تا سه‌شنبه چهاردهم همین ماه، تعداد یک‌میلیون ورقه اجاره ریل پرداز سیر در نماد «حریل ۰۲» از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، این اوراق به‌منظور خرید نقدی ۳۶۷ دستگاه واگن باری لبه‌بلند توسط نهاد واسط و اجاره به‌شرط تملیک آن به بانی یعنی شرکت ریل‌پرداز سیر منتشرشده است. هم‌چنین دارای مدت ۶۰‌ماهه بوده و نرخ ۱۶‌درصد سالانه تا سررسید برای آن در نظر گرفته‌شده است که هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.

شرکت تامین سرمایه تمدن، متعهد پذیره‌نویسی و هم‌چنین بازارگردان اوراق «حریل ۰۲» است و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز رکن ضمانت را برعهده‌گرفته است.

علاوه بر این، پذیره‌نویسی اوراق اجاره یک شرکت ریلی دیگر از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران از دوشنبه ۱۳ اسفندماه آغاز می‌شود. بر این اساس، اوراق شرکت ریل‌پرداز نوآفرین که به‌منظور خرید و اجاره ۹ دستگاه واگن منتشرشده است، از دوشنبه تا چهارشنبه این هفته به مدت سه روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود.

تعداد این اوراق در نماد «نوریل ۰۲» ۶۰۰ هزار ورقه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال و نرخ اوراق نیز ۱۶ درصد سالانه تا سررسید در نظر گرفته شده است.

سود اوراق اجاره در نماد نوریل که دارای مدت ۶۰ ماهه است، هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود که عامل پرداخت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و ضامن نیز راه‌آهن جمهوری اسلامی است.

از سایر ارکان این پذیره‌نویسی می‌توان به شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به‌عنوان متعهد پذیره‌نویسی و بازار گردان اشاره کرد. همچنین شرکت کارگزاری بانک مسکن به‌عنوان عامل فروش اوراق اجاره شرکت ریل‌پرداز نوآفرین تعیین‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.