| کد خبر: 183096 |

◄ برگزاری دوازدهمین گردهمایی معاونین فنی ادارات‌کل مناطق راه‌آهن

دوازدهمین گرد همایی معاونین فنی ادارات‌کل مناطق راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره‌کل راه‌آهن جنوب برگزار شد.

تین نیوز

دوازدهمین گردهمایی معاونین فنی ادارات‌کل مناطق راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اداره‌کل راه‌آهن جنوب در مورخ۸و۹/۱۲/۹۷ با حضور شریعتی استاندار خوزستان و حضرت آیت‌اله حیدری امام‌جمعه موقت اهواز و یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  و معاونین فنی ادارات‌کل مناطق راه‌آهن باهدف بررسی مسائل و ارائه رویکردهای جدید در حوزه معاونت فنی وزیر بنایی راه‌آهن برگزار شد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن جنوب، عبدالکریم درویش‌زاده در ابتدای مراسم  ضمن خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: استان  خوزستان تنها استانی است که دو اداره‌کل راه‌آهن جنوب و زاگرس را دارد و ساخت راه‌آهن از سال ۱۳۰۶ از بندر امام خمینی آغاز و در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر دارای ۶۹۹ کیلومتر خطوط اصلی و ۲۳۴ کیلومتر خطوط فرعی است.

وی در خصوص آمار حمل‌ونقل اداره‌کل راه‌آهن جنوب عنوان کرد: با توجه به اهمیت جابجایی بار با خطوط ریلی توانستیم با افزایش ۵/۵ میلیون تن بار در سال ۹۳ به ۹ میلیون تن بار دریازده ماهه سال جاری، به رشد شش‌درصدی دست پیدا کنیم.

درویش‌زاده در خصوص آمار جابه‌جایی مسافر با خطوط راه‌آهن جنوب خاطرنشان کرد: در یازده ماهه سال جاری با رشدی ۷۰‌درصدی مواجه بوده‌ایم و در حال حاضر با سه قطار به تهران، دو قطار به مشهد و ۱۴ قطار حومه‌ای به‌صورت روزانه در حال فعالیت هستیم.

وی گفت: چشمه‌های بار در استان که قابلیت جابه‌جایی دارند را در مناطق مختلف شناسایی کرده و درصدد جذب آن‌ها هستیم.

درویش‌زاده در خصوص اتصال مراکز صنعتی به شبکه‌های ریلی عنوان کرد: حمل دو میلیون تن شمش از شرکت فولاد به بندر امام‌خمینی و بهسازی خط قدیمی به طول ۱۷۵ کیلومتر برای رساندن سرعت قطار به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و آمادگی برای ارتقا به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت ازجمله این موارد است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اهم پروژه‌های انجام‌گرفته یا در دست اقدام توضیحاتی داد و در مورد بهسازی خطوط در شبکه کارون- بیشه، گفت: بهسازی کامل این خط موجب افزایش ایمنی خطوط جنوب خواهد شد.

وی در خصوص پروژه‌های ضروری آتی برای استان خوزستان خاطرنشان کرد: پروژه‌های احداث خطوط راه‌آهن درود- اندیمشک و بندر امام خرمشهر همچنین اتصال خط شلمچه- بصره و بندر خشک در شمال خوزستان و اتصال کارخانجات و شهرک‌های صنعتی استان به شبکه ریلی، بازسازی و توسعه ایستگاه راه‌آهن اهواز را در دستور کارداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.