| کد خبر: 182621 |

◄ توسعه تبادلات تجاری با راه‌اندازی راه‌آهن ایران-آذربایجان

راه‌آهن ایران_آستارا راه‌اندازی می‌شود. بنیاد حسین‌اف، سفیر آذربایجان در تهران با اعلام این خبر افزود: راه‌آهن بین دو کشور می‌توانند در افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور مؤثر باشد

تین نیوز

راه‌آهن ایران_آستارا راه‌اندازی می‌شود. بنیاد حسین‌اف، سفیر آذربایجان در تهران با اعلام این خبر افزود: راه‌آهن بین دو کشور می‌توانند در افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور مؤثر باشد

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، حسین‌اف در جمع خبرنگاران افزود: براین‌اساس همه هدف ما این است که بتوانیم زمینه‌های توسعه تجارت میان دو کشور را فراهم نماییم.

سفیر آذربایجان در تهران از ابراز تمایل برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در آذربایجان خبر داد و گفت: درزمینهٔ توسعه همکاری‌ها در حوزه گردشگری با ایران، برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده و اکنون پرواز مستقیم از تبریز و تهران به باکو داریم و قرار است این پروازها، از رشت و رامسر نیز به باکو صورت گیرد.

حسین‌اف یادآور شد: در سال میلادی گذشته نیز، مبادلات تجاری دو کشور ۴۰ درصد رشد داشته؛ ضمن این‌که پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نیز این مبادلات رو به رشد باشد. این درحالی است که شرکت‌های ایرانی و آذربایجانی می‌توانند حضور پررنگی در کشورهای دو طرف داشته باشد و از طریق معرفی توانمندی‌های خود در نمایشگاه‌های اختصاصی، راه‌های گسترش مبادلات تجاری را فراهم سازند.

راه‌آهن آستارا-آستارا با سرمایه‌گذاری طرف آذربایجانی که ارتباط ریلی بین ایران و آذربایجان را فراهم می‌کند بااتصال به راه‌آهن قزوین رشت قادر است ارتباط جمهوری آذربایجان را با آب‌های آزاد فراهم کند و بخش زیادی از ترانزیت کالای این کشور را از این طریق انجام دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.