| کد خبر: 182202 |

نوبخت خبر دا

اجرای بزرگترین پل ریلی کشور در اردبیل/ توسعه شبکه ریلی به ۵ استان

معاون رئیس جمهور از اجرای بزرگترین پل ریلی کشور در پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد.

تین نیوز

 

اردبیل - معاون رئیس جمهور از اجرای بزرگترین پل ریلی کشور در پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت عصر یکشنبه در سفر به اردبیل و بازدید از پروژه راه‌آهن در دست احداث این استان افزود: تکمیل پروژه راه آهن اردبیل یکی از تاکیدات دولت برای بهره برداری براساس برنامه زمان بندی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه براین اساس عملیات اجرایی این پروژه طی سال جاری شتاب قابل توجهی داشته است، یادآور شد: تلاش می شود تا دو سال آینده این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به شرایط کوهستانی منطقه و نیز مشکلات فنی و زمان بر در بحث اجرا تصریح کرد: راه‌آهن اردبیل - میانه ۱۷۵ کیلومتر طول داشته و در مسیر آن باید ده ها تونل حفاری و ده ها پل ایجاد شود.

وی بیان داشت: با این وجود امسال با تخصیص اعتبارات لازم و ویژه که برگرفته از نگاه دولت به این پروژه پراهمیت است، تلاش شد سرعت روند اجرایی شتاب بگیرد که همین اتفاق نیز امروز رخ داده است.

به گفته نوبخت تا پایان امسال ۱۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب و  ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات دیگر به این پروژه تزریق خواهد شد که در این صورت تخصیص اعتبارات این طرح امسال و در مقایسه با سال گذشته ۸۰ درصد افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مصمم است طی دو سال آینده پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل به بهره‌برداری برسد، تاکید کرد که علاوه بر این پروژه هم اکنون اتصال مرکز پنج استان اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و همدان در حال اجرا بوده و روند رو به رشدی دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.