| کد خبر: 181664 |

درخواست 7 شرکت ریلی برای افزایش کرایه حمل سوخت

7 شرکت حمل ریلی واگن های مخزندار در نامه ای به مدیرعامل راه آهن خواستار پیگیری افزایش کرایه حمل ریلی سوخت از طریق وزرای راه و نفت شدند.

تین نیوز

7 شرکت حمل ریلی واگن های مخزندار در نامه‌ای به مدیرعامل راه‌آهن خواستار پیگیری افزایش کرایه حمل ریلی سوخت از طریق وزرای راه و نفت شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، ۷ شرکت حمل‌ونقل ریلی بار عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در نامه‌ای به سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن خواستار افزایش کرایه حمل سوخت توسط واگن‌های باری مخزنی شدند.

در این نامه که به امضای مدیران عامل شرکت‌های ریلی باری و محمد رجبی رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، آمده است: با توجه به اینکه شرکت‌های ریلی با بیش از ۴ هزار دستگاه واگن مخزن دار، کار جابه جایی سالانه ۳ میلیون تن سوخت را بر عهده دارند و بزرگترین شرکت مشتری خدمات حمل ریلی سوخت با توجه به اتصال چشمه های بار و پایانه‌های بندری به شبکه ریلی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران محسوب می شود.

شرکت‌های ریلی در ادامه این نامه با اشاره به اینکه آخرین قرارداد امضا شده میان شرکت‌های ریلی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای تعیین کرایه حمل ریلی سوخت به ۱ تیرماه سال ۱۳۹۴ برمی گردد، اعلام کرده اند: نه تنها از آن زمان تا کنون کرایه حمل سوخت بیشتر نشده، بلکه در برخی مسیرها مانند بندرعباس ـ زاهدان کمتر هم شده است اما در مقابل حق دسترسی به ریل هر ساله افزایش داشته و عملا سود شرکت‌های ریلی از حمل سوخت در سال جاری نسبت به سال ۹۴ از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش داشته است.

این شرکت‌های عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی همچنین در این نامه از مدیرعامل شرکت راه‌آهن بابت افزایش ۶۰ درصدی کرایه لکوموتیو در سال جاری نسبت به سال ۹۴ نیز ابراز گلایه‌مندی و اعلام کرده اند شرکت‌های عضو گروه واگن‌های مخزندار در اداره بنگاه اقتصادی خود ناتوان هستند.

به گفته شرکت‌های ریلی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با افزایش کرایه حمل سوخت موافقند اما اجرای آن را منوط به موافقت و تأمین اعتبار سازمان برنامه و بودجه دانسته است.

امضاکنندگان این نامه از مدیرعامل شرکت راه‌آهن خواسته اند تا از طریق وزارت نفت و راه و شهرسازی پیگیر تأمین اعتبار جهت افزایش کرایه حمل ریلی مواد سوختی شود.

3024442

3024441

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.