| کد خبر: 177806 |

همراستا با همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری حوزه ریلی مطرح شد؛

◄ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقطه عطف توسعه صنعت ریلی

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی برگزاری همایشی به‌منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روش‌های تامین مالی در حوزه ریلی را از اقدامات واجب و ضروری در این حوزه برشمرد و گفت: برگزاری این همایش باید هم‌راستا با پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در تصدی‌گری در حوزه ریلی باشد.

تین نیوز

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی بابیان این‌که صنعت ریلی به‌عنوان صنعتی که ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد گفت: پتانسیل قابل‌توجه این حوزه در جابه‌جایی کالا و مسافر به همراه ویژگی‌های قابل‌توجه همچون مصرف پایین سوخت و حمل‌ونقلی دوستدار محیط‌زیست که کم‌ترین آسیب‌ها را به زیرساخت‌ها می‌زند، موجب شده تا این صنعت به‌عنوان یک صنعت مناسب و ارزان نه‌تنها در ایران که در تمام دنیا شناخته شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مجتبی بهاروند افزود: برگزاری همایشی به‌منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روش‌های تامین مالی در حوزه ریلی بی‌شک از اقدامات واجب و ضروری این حوزه به شمار رفته و باید عملیاتی شود.

بهاروند تصریح کرد: در کنار برگزاری این قبیل همایش نیازمند آن هستیم تا به سمتی برویم تا هم‌راستا با پررنگ شدن نقش دولت در بحث سیاست‌گذاری؛ نقش بخش خصوصی در تصدی‌گری این حوزه پررنگ‌تر شود.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی بروکراسی بالای در حوزه ریلی را عاملی در کاهش انگیزه فعالان این عرصه برشمرد و گفت: نقش‌آفرینی کمرنگ بخش خصوصی و پیچیدگی‌های بروکراسی در حوزه ریلی ازجمله مشکلاتی است که تمایل فعالان برای حضور در بخش ریلی را فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه با رفع این مشکلات بستر فعالیت تجار بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کنند.

بهاروند حرکت دولت از تصدی‌گری به سیاست‌گذاری و همراه با آن ورود بخش خصوصی واقعی به بحث تصدی‌گری در این حوزه را نقطه عطفی در این توسعه این صنعت برشمرد و افزود: این اتفاق سبب می‌شود تا فعالان بخش خصوصی تمایل بیشتری به حضور در این حوزه داشته باشند و در کنار آن‌ها سرمایه‌گذاران نیز به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب شوند.

به گفته وی کاهش بروکراسی، کوتاه شدن زمان سیر و جابه‌جایی کالا در حوزه ریلی و همچنین زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی بخش خصوصی ازجمله مواردی است که به گسترش و توسعه حوزه کمک خواهد کرد و این موارد بایستی مدنظر متولیان این حوزه باشد.

همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه ریلی ۱۱ آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.