| کد خبر: 177555 |

فرمانده بسیج راه آهن:

◄ توسعه با رضایت دادن به حداقل‌ها همراه نیست

پیشرفت‌های امروز کشور حاصل تفکر بسیجی و دیدگاه می‌توانیم در دوران دفاع مقدس است و بسیج باور دارد که رشد و توسعه با رضایت دادن به حداقل‌ها همراه نیست.

تین نیوز

مشاور مدیر عامل در امور ایثار گران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج تاکید کرد: توسعه با رضایت دادن به حداقل‌ها همراه نیست پیشرفت‌های امروز کشور حاصل تفکر بسیجی و دیدگاه می‌توانیم در دوران دفاع مقدس است و بسیج باور دارد که رشد و توسعه با رضایت دادن به حداقل‌ها همراه نیست.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  روابط‌عمومی مرکز مقاومت بسیج و امور ایثار گران راه‌آهن سرهنگ پاسدار داود عباس‌زاده، مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن با اشاره به تقارن هفته بسیج با میلاد نبی‌اکرم در آستانه فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج در طول دوران انقلاب کارهای بسیاری را انجام داده و موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده است.

وی با یادآوری این‌که وقتی‌که غربی‌ها میز مذاکره را ترک کردند، هرگز فکر نمی‌کردند که جوانان این مرز و بوم بتوانند روی پای خود بایستند و پیشرفت‌های شگرفی را رقم بزنند، افزود: آن‌ها فکر می‌کردند که ایران‌زمین خواهد خورد و تصور این‌که ایران در زمینه‌های هسته‌ای، رادیو دارو ایزوتوپ‌ها، شبیه‌سازی، هوافضا، پلیمر، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی و زمینه‌های مختلف موفقیت‌های بسیاری را به دست آورد، برای آن‌ها غیرممکن بود.

عباس‌زاده با تاکید بر این‌که پیشرفت‌های کشور زمانی رقم خورد که تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته و اجماع جهانی غرب به رهبری آمریکا علیه ایران شکل‌گرفته بود، گفت: در آن زمان به اشکال مختلف کشور از سوی مراجع و سازمان‌های بین‌المللی تحت‌فشار قرار داشت و هیچ‌گونه همکاری علمی، فرهنگی، پژوهشی با ایران صورت نمی‌گرفت و حتی سازمان ملل نیز از استقلال‌طلبی ایران حمایت نمی‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به تقارن میلاد نبی‌اکرم و هفته بسیج، افزود: اهمیت این تقارن ازآنجاست که برنامه‌های بسیج برگرفته از فرمایشات، رفتار، سنت و تفکرات پیامبر مکرم اسلام است.

عباس‌زاده تلاش، خدمت‌گزاری، گشاده‌رویی را از جمله خصوصیات بارز یکی بسیجی شمرد و اضافه کرد: این خصوصیات همگی برگرفته از توصیه‌ها، تفکر و رفتار پیامبر اعظم است و ایده‌های بسیج بر اساس حیات نبوی تعریف‌شده است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن مسئولیت‌پذیری، پشتکار، همت مضاعف و خدمت بی‌منت و صادقانه را پیام حقیقی بسیج دانست و تشریح کرد: اگر به این شکل عمل کردیم، بسیجی هستیم و توانسته‌ایم راه اولیای الهی و ائمه را در پیش بگیریم در غیر این صورت عملکرد ما عملکرد بسیجی نیست.

وی بابیان این‌که بسیج به دنبال یادآوری مجدد توانستن‌هاست، گفت: تفکر بسیجی بر عبور از حداقل‌ها در زمینه‌های مختلف تأکید دارد و بر این باور است که نمی‌توان هم‌زمان به حداقل‌ها رضایت داد اما خواهان رشد و توسعه بود.

عباس‌زاده با اشاره به این‌که تفکر بسیجی کمک می‌کند تا در مسیر توسعه قرار بگیریم، افزود: مردم ما از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برخوردارند و بسیج تلاش می‌کند تا آن را زنده، پویا و عملیاتی کند.

وی دیدگاه‌های بسیج را کاربردی و عملیاتی خواند و اضافه کرد: با عملیاتی شدن این دیدگاه‌ها می‌توانیم با جنگ سخت و نرم دشمن مقابله کنیم و مانع از انحراف جوانان از تعالی به امور پیش‌پاافتاده شویم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.