| کد خبر: 177352 |

◄ جابه‌جایی یک‌میلیون نفر با قطار ارومیه

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از پیش‌بینی جابه‌جایی یک‌میلیون مسافر و 1.5 تن بار در سال توسط خط ریلی ارومیه خبر داد.

تین نیوز

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از پیش‌بینی جابه‌جایی یک‌میلیون مسافر و 1.5 تن بار در سال توسط خط ریلی ارومیه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، عباس خطیبی ضمن اشاره به افتتاح راه‌آهن ارومیه در هفته آینده گفت: اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی امکان اتصال پنج مرز این استان را به فاصله‌ای کوتاه به راه‌آهن سراسری کشور را فراهم می‌آورد. تمرچین و سرو از مهم‌ترین مرزهای این استان محسوب می‌شود که در حال رایزنی هستیم تا بتوان این مرزهای مهم را به خطوط آنتی ریلی به ریل ارومیه متصل کنیم.  

او تاکید کرد: البته عدم اتصال این مرزها به شبکه ریلی مانع از انتقال بار این مناطق به شبکه ریلی نمی‌شود و صاحبان بار می‌توانند با طی یک مسافت کوتاه بار خود را به ریل منتقل کنند و از مزایا و فرصت‌های اقتصادی جابه‌جایی بار از طریق راه‌آهن استفاده کنند.   

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که جابه‌جایی چه میزان مسافر و بار از مسیر راه‌آهن ارومیه برآورد شده است، گفت: طبق مطالعات و برآوردهای انجام‌شده از مسیر ریلی سالانه یک‌میلیون مسافر و  1.5 تن بار جابه‌جا خواهد شد.

خطیبی افزود: راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول 183 کیلومتر به‌عنوان سومین طرح ریلی در اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او در ادامه گفت: مسیر راه‌آهن ارومیه از مراغه آغاز و با عبور از محدوده شهرهای ملکان،‌ میاندوآب،‌ مهاباد و در ادامه از طریق نقده به ارومیه متصل می‌شود.     

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اذعان داشت: 85 کیلومتر از راه‌آهن ارومیه حدفاصل مراغه تا مهاباد در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده بود و تا چند روز دیگر 98 کیلومتر جدید به افتتاح می‌رسد و مردم ارومیه صدای سوت قطار را می‌شنوند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.