| کد خبر: 173969 |

مدیر کل راه‌آهن زاگرس:

◄ ۴۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس بازسازی شد

مدیرکل راه‌آهن زاگرس با اشاره به این‌که این طرح‌ها حدود ۶۰‌درصد پیشرفت داشته است، ابراز امیدواری کرد عملیات آن تا چند ماه آینده به اتمام برسد.

تین نیوز

باوجود حساسیت و صعب‌العبور بودن محور جنوب، بازسازی ۴۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس انجام شد.

مدیرکل راه‌آهن زاگرس (اندیمشک) با اعلام این خبر گفت: از سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۰‌پروژه در این اداره‌کل انجام‌شده که در میان این پروژه‌ها، یکی از مهم‌ترین طرح‌ها، بازسازی ۴۵‌کیلومتر از مسیر راه‌آهن زاگرس بود که ۴۰‌کیلومتر آن شامل تونل، پل، ترانشه و ابنیه‌های غیرقابل دسترسی جاده‌ای است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهرداد انصاری بابیان این‌که از میزان یادشده، در ۳۰ کیلومتر نوسازی انجام‌گرفته است، اضافه کرد: در حال حاضر طراحی و نصب و اجرای عملیات علائم خطوط و زیر بنایی ایستگاه تله زنگ انجام‌شده، به علاوه مسجد و درزین خانه و سکوی این ایستگاه در دست اقدام است.

مدیرکل راه‌آهن زاگرس با اشاره به این‌که این طرح‌ها حدود ۶۰‌درصد پیشرفت داشته است، ابراز امیدواری کرد عملیات آن تا چند ماه آینده به اتمام برسد.

انصاری با اشاره به این‌که بیش از نیم قرن است که در مناطق یادشده به دلیل حساسیت بالای آن عملیات بازسازی آن‌ها صورت نگرفته بود، افزود: علی رغم چهار ماه مسدودی‌ انجام‌شده برای این بازسازی، توانستیم همان‌ میزان باری را که در سال ۹۵ حمل کرده بودیم، در سال ۹۶ نیز حمل کنیم.

نوسازی ۷ ایستگاه راه‌آهن زاگرس

انصاری بابیان این‌که امسال برای نوسازی و بازسازی ساختمان‌ها پروژه‌ای ۳۰‌میلیارد تومانی با بخش خصوصی منعقدشده و پیمانکار شروع به کارکرده است، گفت: در نظر داریم هفت ایستگاه این منطقه را که عمر بالایی دارند و با مشکلات فراوانی برای نگهداری و حضور همکاران روبرو هستند بازسازی کنیم.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته پروژه‌هایی مثل نوسازی سینی دوار که قریب به ۸۰‌سال عمر داشت، انجام گرفت، گفت: خط یک ایستگاه اندیمشک را نیز که به صورت عدیده‌ای با مشکلات عمده‌ای از نظر علائم و زیرسازی روبرو بود، توانستیم اسلپ تراک کنیم.

مدیرکل راه‌آهن زاگرس هم‌چنین از احداث جاده دسترسی و آب‌رسانی به ایستگاه‌ها در این منطقه خبر داد و گفت: احداث جاده دسترسی در تعداد زیادی از ایستگاه‌ها انجام‌گرفته است و در حال حاضر در مرحله آخر ساخت جاده دسترسی به ایستگاه شهبازان به تله زنگ قرار داریم که با انجام این کار، به‌جز یکی از ایستگاه‌ها که امکان ساخت جاده دسترسی را ندارد، ساخت جاده دسترسی مابقی ایستگاه‌ها صورت گرفته است.

راه‌اندازی موزه راه‌آهن ایستگاه اندیمشک

از سوی دیگر انصاری گفت: به منظور آشنایی با تاریخ راه‌آهن، اردیبهشت امسال موزه راه‌آهن زاگرس در ایستگاه اندیمشک راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: در این موزه آثاری از روزهای نخست ساخت راه‌آهن اعم از تصاویر و کلیه سخت افزارها و نرم افزارها به نمایش درآمده و همچنین کتب علمی فراوانی در خصوص حمل‌ونقل ریلی موجود است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.