| کد خبر: 173491 |

◄ راه اندازی اورژانس ریلی با کمک شهرداری

سرپرست اورژانس کشور از ایجاد اورژانس ریلی تهران با کمک شهرداری و همچنین راه‌اندازی اورژانس‌ ویژه بانوان خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اورژانس کشور از ایجاد اورژانس ریلی تهران با کمک شهرداری و همچنین راه‌اندازی اورژانس‌ ویژه بانوان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، پیرحسین کولیوند در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت:  اکنون 2 هزار و 800 پایگاه زمینی، 39 پایگاه هوایی، 270 موتورلانس، 67 دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس و 4 هزار و 800 دستگاه آمبولانس در سراسر کشور به مردم خدمت رسانی می‌کنند و به زودی  2 هزار و 400 دستگاه به ناوگان زمینی اورژانس و ظرف یک ماه آینده 700 دستگاه آمبولانس در سراسر کشور اضافه می‌شود.

وی با اظهار به اینکه  به برکت طرح تحول نظام سلامت و توجه وزیر بهداشت 39 اورژانس هوایی با بالگردهای‌ مختلف تاکنون راه‌اندازی شده است، گفت: تا به امروز 22 هزار مصدوم با اورژانس هوایی جابجا شده است که 65 درصد از مصدومان‌ مستقیم به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

کولیوند‌ در ادامه مطلب فوق  اعلام کرد: در حوادثی مانند ساختمان پلاسکو‌، معدن یورت‌ گلستان‌ و زلزله اخیر کرمانشاه یکی از دستگاه‌هایی که خوش درخشید‌ سازمان اورژانس کشور بود و توانستیم7 رکورد جهانی را در زلزله‌ اخیر کرمانشاه‌ به ثبت برسانیم.

او‌ اضافه کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه بدون امکانات فرودگاهی‌ 7 هزار و 350 مصدوم را در حالیکه 9 ساعت در تاریکی مطلق بودیم‌ به استان‌های کرمانشاه، البرز و تهران بدون هیچگونه‌ تلفات و فوتی‌ منتقل کردیم.

راه اندازی اورژانس ریلی با کمک شهرداری

کولیوند‌ ادامه داد: با حمایت شهرداری تهران برنامه ریزی کرده ایم تا از متروهای‌ تهران رمپی‌ به بیمارستانهای ترومای‌ تهران زده شود تا شبکه ریلی به کمک اورژانس‌ کشور برای انتقال مصدومان بیاید‌.

وی با بیان اینکه در حال تقویت اورژانس هوایی تهران هستیم،گفت: تقویت اورژانس هوایی با حمایت شهرداری تهران و هماهنگی قرارگاه‌ ثارالله‌ و نیروی انتظامی در حال انجام است و در همین راستا فعالیت پایگاه اورژانس هوایی تهران نسبت به قبل بهتر شده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.