| کد خبر: 173020 |

◄ ایستگاه ائل‌گولی نقطه اتصال مترو و راه آهن تبریز شد

در جلسه رسیدگی به مشکلات شهر تبریز ایستگاه ائل‌گولی به‌عنوان ایستگاه تبادلی مترو و راه‌آهن مشخص شد.

تین نیوز

در جلسه رسیدگی به مشکلات شهر تبریز  ایستگاه ائل‌گولی به‌عنوان ایستگاه تبادلی مترو و راه‌آهن مشخص شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در جلسه رسیدگی به مشکلات شهر تبریز،  موضوع نحوه اتصال ایستگاه راه‌آهن به مترو تبریز بررسی و بر هم‌پیوندی آن با سایر شقوق حمل‌و‌نقل تاکید شد.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: راه‌آهن تهران-میانه-تبریز در یک نقطه کانونی در ائل‌گؤلی به مترو تبریز متصل شود و سپس به سمت ایستگاه راه‌آهن تبریز ادامه مسیر دهد.

او ادامه داد: بر این اساس، ایستگاه ائل‌گؤلی به‌عنوان یک ایستگاه تبادلی، شبکه‌های حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری را به یکدیگر متصل کند.

حذف طرح احداث کمربندی شمالی تبریز نیز مجددا در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام طبق دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد این موضوع از سوی معاونت حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گیرد و پس از نتیجه‌گیری در صورت تغییر نظر برای احداث این کمربندی به معاونت معماری و شهرسازی جهت اصلاح طرح جامع ارجاع شود.

این طرح بنا به نظر معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از طرح جامع حذف شده بود و درخواست بازنگری مجدد آن  در این جلسه مطرح شد.

هم‌چنین طبق دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد نحوه اتصال آزادراه‌های منتهی به شهر تبریز از سوی معاونت حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهادات لازم ارائه شود.  

جلسه رسیدگی به مشکلات شهر تبریز در حوزه حمل‌ونقل و شهرسازی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از معاونان وی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و ایرج شهین باهر شهردار تبریز حول سه محور طرح جامع شهری و حریم و بافت‌های شهری تبریزــ نحوه اتصال ایستگاه راه‌آهن به مترو تبریزـــ‌ نحوه اتصال آزادراه‌های منتهی به شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی، مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل، هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل،‌ سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن و حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید وزیر راه و شهرسازی را در این جلسه همراهی کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.