◄ اقدامات راهآهن خراسان
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران و مدیر راهآهن خراسان مسیر پیشرفت و توسعه راهآهن خراسان را تشریح کردند.
مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران و مدیر راهآهن خراسان مسیر پیشرفت و توسعه راهآهن خراسان را تشریح کردند.
به گزارش تیننیوز سعید محمدزاده گفت: طی پنج سال عملکرد دولت تدبیر و امید جابهجایی نیمی از مسافران شبکه ریلی کشور (۱۲.۵ میلیون مسافر) از طریق راهآهن منطقه خراسان صورت گرفته و این منطقه هرسال سهم بیشتری از جابهجایی بار توسط راهآهن در کشور را به خود اختصاص داده است.
او گفت: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد این استان هرسال بیشترین سهم جابهجایی مسافر (۵۰ درصد) را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده و در دولت تدبیر و امید کیفیت ارائه خدمات این ناوگان به مسافران سالبهسال رو به رشد بوده است.
مدیرکل راهآهن خراسان نیز در اینباره گفت: اجرای سیستم هوشمندسازی ترافیک قطارها (سیستم ATC و بلاک میانی) در مسیر ریلی تهران-مشهد و بالعکس در جهت افزایش ظرفیت این مسیر پرتردد به دوبرابر و همچنین ارتقای ایمنی قطارها در این مسیر ازجمله طرحهای مهم راهآهن در این منطقه است.
محمدهادی ضیاییمهر گفت: ۲۳شهر و مرکز استان قبل از سال ۹۲با مشهد ارتباط ریلی داشتهاند که با ارتباط ریلی شهرستانهای خرمشهر، ملایر، میاندوآب، همدان و کرمانشاه با مشهد طی پنج سال گذشته تعداد این شهرها به ۲۸ شهر افزایشیافته است.
او افزود: افزایش سرعت قطارهای مسافربری در مسیر تهران-مشهد و بالعکس به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای معمولی و ۱۶۰کیلومتر در ساعت برای قطارهای سریعالسیر موجب کاهش ۲ و نیمساعته زمان سیر در این مسیر شده است.
ضیاییمهر گفت: عملیات اجرایی ایستگاه اسفراین (حکمآباد) 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل راهآهن خراسان تصریح کرد: راهآهن این منطقه و زیرساختهای مناسب آن ازجمله ایستگاه راهآهن سرخس و خطوط ریلی متنوع با قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کشورهای آسیای مرکزی جایگاه ویژهای در ترانزیت ریلی کالا به خود اختصاص داده است.
ضیاییمهر ادامه داد: تناژ بارگیری شده در راهآهن خراسان طی سال ۹۲یکمیلیون و ۷۶۵تن بود که با رشد حدود ۲۵درصدی در سال ۹۶به دومیلیون و ۲۱۰ تن افزایشیافته است.
او اظهار داشت: ترانزیت ریلی در خراسان از ۳۷۰ هزار تن در سال ۱۳۹۲ به یکمیلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال ۹۶ رسیده که اغلب در کریدور ریلی آسیای مرکزی-سرخس-بندرعباس بوده و باعث افزایش سهم ترانزیت ریلی محور سرخس از کل ترانزیت ریلی کشور از ۷۰درصد به ۸۵ درصد در سال گذشته شده است.
ضیاییمهر اظهار داشت: اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راهآهن مشهد با افزایش سکوهای مسافر از چهار به هفت سکو و خطوط پذیرش و اعزام قطارهای مسافربری از هفت به ۱۳خط ریلی، افزایش خطوط توقفگاهی، توسعه مراکز تعمیر واگنهای مسافربری و سایر پروژههای ساختمانی، تاسیساتی و خدماتی از دیگر اقدامات این ادارهکل در دولت تدبیر و امید است.
او افزود: خروج واگنهای فرسوده و دارای عمر بیش از ۴۵ سال از چرخه سیر و ورود واگنهای جدید، متوسط عمر واگنهای مسافربری مسیر خراسان رضوی را از حدود ۳۰ سال به ۱۸ سال کاهش داده است.
مدیرکل راهآهن خراسان گفت: اجرای پروژه ایمنسازی حریم ریلی در مجاورت شهرستانهای مسیر خط آهن با احداث تقاطعهای غیر همسطح و اجرای دیوار حریم برای رفع نقاط حادثهخیز و احداث و توسعه سالنهای مسافری ایستگاههای راهآهن سرخس، ابومسلم (بینالود)، نقاب بهمنظور توسعه قطارهای حومهای را از دیگر اقدامات این ادارهکل در سالهای اخیر عنوان کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.