| کد خبر: 169599 |

◄ «اورال واگن زاود» روسیه آماده تولید مشترک واگن با ایران است

الکساندر پوتاپوف مدیرعامل شرکت واگن سازی «اورال واگن زاود» روسیه از آمادگی این شرکت برای فروش واگن و ماشین‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی به ایران و تولید مشترک آن هستیم.

تین نیوز

الکساندر پوتاپوف مدیرعامل شرکت واگن سازی «اورال واگن زاود» روسیه از آمادگی این شرکت برای فروش واگن و ماشین‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی به ایران و تولید مشترک آن هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، پوتاپوف در دیدار با «برات قبادیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر گسترش همکاری با ایران تأکید کرد و گفت: اورال واگن زاود برای ازسرگیری صادرات واگن‌های باری و ماشین‌های راه‌سازی به ایران آماده است.

در این دیدار که در شهر یکاترینبورگ مرکز استان سوردلوفسک در منطقه اورال روسیه و در حاشیه نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی صنایع «اینوپروم» برگزار شد برات قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در عرصه‌های حمل‌ونقل ریلی، احداث خطوط آهن، راه‌سازی و ساخت خطوط مترو (قطار شهری) ظرفیت‌های بزرگ همکاری وجود دارد.

سه سال پیش ایران و روسیه برای تحویل پنج هزار واگن باری ساخت این کشور در قالب توافق اعطای یک وام 130 میلیون دلاری توافق کرده بودند.

شرکت اورال واگن زاود در پاییز سال 95 بخشی از این قرارداد شامل تحویل 600 واگن باری به ایران را اجرا کرد.

باوجود خروج آمریکا از برجام شرکت‌های روسی و چینی به‌عنوان جانشینان شرکت‌های اروپایی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی به ایران وارد می‌شوند.

شرکت راه‌آهن ایران درحال‌حاضر تعداد زیادی واگن فرسوده را از رده خارج کرده است و به همین دلیل شرکت‌های ریلی درصدد خرید واگن‌های نو برای جایگزینی واگن‌های قدیمی هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.