| کد خبر: 168969 |

◄ روس‌ها در اجرای برقی کردن قطار گرمسار مصمم هستند

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون از دوشنبه خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن قطار گرمسار به اینچه‌برون از دوشنبه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار یزدانی گفت: در پروژه  برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون تنها حلقه مفقوده حدفاصل گرمسار به اینچه‌برون بود .

او تشریح کرد: حدفاصل تهران به گرمسار را چهار خطه و برخی‌ محدوده‌های تهران تا بندرعباس را دوخطه کرده بودیم، بنابراین تنها قسمتی که در این بخش کمبود ظرفیت داشت مسیر گرمسار به اینچه برون بود.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عدم اثرگذاری تحریم‌ها در این پروژه و مصمم بودن روسیه در اجرای آن تاکید کرد و گفت: این قرارداد با سقف وام 1.2‌میلیارد یورو  و در بازه‌زمانی چهارساله شروع به کار خواهد کرد.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن تصریح کرد: در پروژه برقی‌سازی، اصلاح مسیرها نصب سازه و علایم، تامین ماشین‌الات و تجهیزات برقی از سوی کشور روسیه تامین خواهد شد.

یزدانی به باری و مسافری بودن این خط اشاره کرد و گفت:  مسیر این پروژه در دو بخش کوهستانی و کویری قرارگرفته است.

او در ادامه گفت: سرعت بهره‌برداری در این مسیر 120 تا 160 کیلومتر است و میانگین سرعت بازرگانی در این پروژه 100 کیلومتر است و بعد از انجام مطالعات و کارهای مهندسی اولیه ساخت آن شروع خواهد شد.

روز گذشته نیز علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از امضای قرارداد پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار ـ ساری به اینچه‌برون خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.