| کد خبر: 168134 |

◄ اروپایی‌ها هم بروند، آسیایی‌ها می‌مانند

با فرض عدم همکاری کشورهای اروپایی با ایران کشورهایی مثل ژاپن، چین، هند و کره جنوبی بازار ایران را رها نخواهند کرد.

تین نیوز

با لغو برجام و شروع دوباره تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان، همکاری شرکت‌هایی مثل زیمنس که پیش از این با شرکت‌های داخلی مثل واگن‌پارس همکاری می‌کردند؛ قطع یا به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پرسش اصلی این است که آیا این تغییرات برروی کیفیت تولید ملزومات و قطعات ریلی تأثیر می‌گذارند یا این‌که تاثیر چندانی نخواهند داشت.

مدیرکل اعزام و خدمات راهبری رجا در این‌باره به خبرنگار ما گفت: به نظر بنده این اتفاق، تأثیر مستقیم و جدی- حداقل در کوتاه‌مدت- بر روی کیفیت کار تولیدکنندگان داخلی ریلی خواهد داشت. چراکه 35 تا 40 درصد قطعاتی تولید داخل با همکاری  کشورهای خارجی تولید می‌شود.

علی فتحی ادامه داد: البته تأثیر این تحریم‌ها در کوتاه‌مدت بر کاهش سطح کیفی و کمی تولیدات ریلی بیشتر است اما در بلندمدت می‌توان بر اوضاع مسلط شد. نمونه این مشکلات را در زمان تحریم‌های هشت‌ساله قبلی در صنعت خودرو پشت سر گذشته‌ایم.

فتحی تصریح کرد: حتی با فرض عدم همکاری کشورهای اروپایی با ایران، کشورهایی مثل ژاپن، چین، هند و کره جنوبی بازار خوب ایران را رها نخواهند کرد.

فتحی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی‌بر این‌که اگر به فرض محال، بازی‌های‌ سیاست بین‌الملل، عرصه را برای همکاری چین و روسیه با ایران تنگ‌ کرد آیا به سختی قادر به ادامه تولید قطعات ریلی هستیم، گفت: قطعا شرایط برای ما سخت‌تر خواهد شد؛ چون با عقب افتادن زمان به‌دلیل عدم تجربه قبلی در زمینه تولید مستقل قطعات ناوگان ریلی، هزینه تمام‌شده ما نیز بیشتر می‌شود.

مدیرکل اعزام و خدمات راهبری رجا همچنین اضافه کرد: بخش خصوصی ریلی از سال 92 منتظر ایجاد تحول در این صنعت است. تحولاتی که بیشتر در صنعت هوایی رخ نمود و  بخش ریلی از آن محروم  ماند.

فتحی در این‌باره اضافه کرد: در حال حاضر شرایط برای ما سخت‌تر هم شده است چراکه به‌عنوان مثال، «قطار زندگی» ما به‌دلیل اختلافات مالی مپنا و راه‌آهن در تامین لکوموتیو چند هفته است که حذف‌شده و این اتفاق به این معنی است که بهترین قطار ما از چرخه سیر خارج‌شده و زیان نهایی‌اش هم متوجه ما و مردم می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.