◄ پیشرفت 30 درصدی اقتصادیترین طرح ریلی کشور
یک کارشناس ریلی گفت: مسیر ریلی چابهار-زاهدان بهعنوان یکی از مهمترین و اقتصادیترین طرحهای ریلی کشور فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
یک کارشناس ریلی گفت: مسیر ریلی چابهار-زاهدان بهعنوان یکی از مهمترین و اقتصادیترین طرحهای ریلی کشور فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش تیننیوز، سیدمیثم لاجوردی گفت:ساخت مسیر ریلی چابهار-زاهدان بعد از گذشت 8 سال از شروع عملیات عمرانی، هنوز بهکندی پیش میرود.
او به اشتغالزایی ناشی از احداث این خط ریلی تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی مسیر ریلی چابهار-زاهدان به طول 610 کیلومتر، از سال 89 آغاز شده است و در حال حاضر فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
لاجوردی گفت: این مسیر ریلی حملونقل ریلی در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را فعال کرده و موجب شکوفایی اقتصادی از طریق فعال کردن ظرفیت معادن عظیم شرق کشور خواهد شد.
او گفت: محور ترانزیتی چابهار ـ سرخس تنها کریدور ترانزیتی است که دسترسی کشورهای آسیای مرکزی را به آبهای آزاد فراهم میکند.
لاجوردی ادامه داد: چندی پیش رئیس جمهور در مراسم افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از اتصال چابهار به شبکه ریلی تا پایان دولت دوازدهم، یعنی سال 1400 خبر داد .
او در ادامه به صحبتهای آخوندی مبنی بر به پایان رسیدن این پروژه ریلی تا سه سال دیگر اشاره کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش بینالمللی معرفی فرصتهای سرمایهگذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در اسفند 96 از روند مطلوب مراحل اجرایی این پروژه سخن گفت.
این کارشناس حملونقل ریلی اظهار کرد: راهآهن چابهار-زاهدان به طول 580 کیلومتر قطعه اول راهآهن چابهار-سرخس را تشکیل میدهد که از این طریق چابهار به شبکه ریلی کشور متصل میشود.
او در ادامه گفت: قطعه دوم این کریدور ترانزیتی خطآهن زاهدان تا سرخس به طول 760 کیلومتر است که زاهدان را به بیرجند و از آنجا به شبکه ریلی کشور در حوالی تربت حیدریه متصل میکند و تاکنون گزارشی مبنی بر پیشرفت این پروژه ارائه نشده است.
لاجوردی گفت: آنچه باید مورد توجه نمایندگان مجلس، به خصوص نمایندگان استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد پیگیری این پروژه تا پایان دولت دوازدهم است.
او گفت: با استناد به قانون بودجه سال 97 احداث قطعه اول این مسیر (چابهار ـ زاهدان) نیاز به اعتباری بالغبر 4 هزار و 500 میلیارد تومان دارد که از سال 89 تاکنون حدود 420 میلیارد تومان تخصیص دادهشده است و برآورد اعتباری که برای این محور در سال 97 شده است، تنها 100 میلیارد تومان است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.