| کد خبر: 162627 |

نماینده شرکت سرمایه‌گذار راه‌آهن شیراز-بوشهر:

ایران و چین دو کشور مهم در راه ابریشم هستند

جانشین رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذار چینی در پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر ایران و چین را دو کشور مهم در راه ابریشم خواند و گفت: ما علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های ریلی بیشتر و دست یافتن به سهم بزرگتر در ایران هستیم.

تین نیوز

جانشین رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذار چینی در پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر ایران و چین را دو کشور مهم در راه ابریشم خواند و گفت: ما علاقه‌مند به مشارکت در پروژه‌های ریلی بیشتر و دست یافتن به سهم بزرگتر در ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جانشین رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذار چینی در پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر در جریان مراسم امضا قرارداد ساخت این پروژه ریلی اظهار داشت: از حضور در ایران برای امضا این قرارداد ریلی بسیار خرسندم و امیدوارم پس از کوشش و تلاش سه‌جانبه از سوی کارشناسان ایرانی و چینی پس از گذشت یک سال نتایج مطلوبی حاصل شود.

وی افزود: چین و ایران دو کشور مهم در راه ابریشم محسوب می‌شوند به‌طوری‌که طی هزاران سال این دو کشور با یکدیگر مبادلات بازرگانی داشته‌اند.

نماینده شرکت سرمایه‌گذار چینی در پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر با اشاره پیشنهاد رئیس‌جمهوری چین در سال 2013 مبنی بر شعار «یک راه-یک کمربند» گفت: این پیشنهاد برای ایجاد زیرساخت برای همکاری‌های مشترک با هدف دستیابی با اهداف چندجانبه است.

جانشین رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذار چینی در پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر بیان کرد: بعد از امضا قرارداد، عملیات اجرایی هرچه زودتر اجرایی می‌شود تا طبق زمان مشخص شده در قرارداد به اتمام برسد.

وی از علاقه‌مندی برای مشارکت در پروژه‌های ریلی بیشتری در ایران سخن به میان آورد و گفت: ما علاقه‌مند به داشتن سهم بزرگ‌تری در پروژه‌های کشور ایران هستیم.

گفتنی است: مراسم امضا قرارداد ساخت راه‌آهن شیراز-بوشهر به طول ۲۵۰ کیلومتر به مبلغ ۲۳۶۰ میلیارد تومان ظهر امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، ‌خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، ‌«یانگ» جانشین رئیس هیئت‌مدیره شرکت چینی  و مدیرعامل شرکت پیمانکار ایرانی پروژه در وزارت راه و شهرسازی منعقد شد

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.