| کد خبر: 160441 |

◄ قطارهای حومه‌ای زیان ده هستند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار‌های حومه‌ای معمولاً زیان‌ده هستند و تنها در طول سال‌های گذشته سنگ بنای بخش‌هایی از آن گذاشته‌شده است.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار‌های حومه‌ای معمولاً زیان‌ده هستند و تنها در طول سال‌های گذشته سنگ بنای بخش‌هایی از آن گذاشته‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد تقی‌زاده تصریح کرد: ما کارمان را از صفر شروع کردیم، اما امروز خطوط حومه‌ای میان تهران و شهر‌هایی مانند کرج، ورامین، قم و البته در مناطق دیگری مانند تبریز راه‌اندازی شده‌اند.

تقی‌زاده ادامه داد: سالانه تقریباً پنج میلیون مسافر بدون احتساب آمار متروی تهران-کرج با قطار‌های حومه‌ای جابه‌جا می‌شوند.

او اذعان داشت: اگر از سال‌های دور به فکر توسعه قطار‌های حومه‌ای می‌بودیم، بسیاری از نیاز مردم برای جابه‌جایی ازجمله در روز‌های برفی را به‌وسیله ریل مدیریت کرد.

به گزارش ایسنا، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با افزایش تعداد خودرو‌های شخصی و افزایش جابه‌جایی مردم به‌وسیله این خودرو‌ها ما عملاً حمل‌ونقل عمومی ریلی را از دست می‌دهیم.

تقی‌زاده بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته با خطوط ریلی حومه‌ای قوی حتی اگر مشکل جوی هم به وجود بیاید خیلی راحت امکان انتقال مسافران از جاده به ریل وجود دارد و هیچ بحرانی شکل نخواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت افزایش اقبال مردم به قطار‌های حومه‌ای وضعیت کشور در این حوزه چگونه است، اظهار کرد: قطعاً برای آنکه تعداد زیادی مسافر به‌وسیله ریل جابه‌جا شوند ما هم نیاز جدی به ناوگان خواهیم داشت و هم باید خطوط ریلی جدیدی بسازیم، زیرا در غیر این صورت ترافیک میان قطار‌های حومه‌ای و قطار‌های بین‌شهری بالا خواهد رفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.