| کد خبر: 156635 |

◄ روایت وزارت راه از کارنامه 100 روزه حمل‌ونقل ریلی

پس از ارائه گزارش 100 روزه رییس‌جمهور، نخستین وزارت‌خانه‌ای که از خود گزارش عملکرد منتشر کرد وزارت راه‌وشهرسازی بود. این گزارش که در حوزه مسکن و شهرسازی و حمل‌ونقل بود، در بخش ریلی خود شامل مواردی است که به شرح زیر است.

تین نیوز

ارائه گزارش عملکرد به‌ویژه در مَناسب مربوط به مدیریت کلان کشور، اتفاقی است که همچون انتقاد بیرونی می‌تواند مدیران را در مورد تحقق وعده‌های خود حساس‌تر کند و منجر شود گزارش‌های سالانه‌شان را از نظر عملیاتی پربارتر ارائه کنند یا اینکه وعده‌هایی بدهند که قطعاً تحقق پیدا خواهند کرد. به‌هر ترتیب ارائه گزارش عملکرد اتفاقی خوبی است که در دولت یازدهم و دوازدهم رخ داده و تا در همه بخش‌ها نهادینه شود پروسه‌ای زمان‌بر را طی خواهد کرد.

 پس از ارائه گزارش 100 روزه رییس‌جمهور، نخستین وزارت‌خانه‌ای که از عملکرد خود گزارش  منتشر کرد وزارت راه‌وشهرسازی بود. این گزارش که در حوزه مسکن و شهرسازی و حمل‌ونقل بود، در بخش ریلی شامل موارد ویژه‌ای بود.

در این گزارش، تکمیل خطوط ریلی ارتباط‌دهنده سه مرکز استان کرمانشاه، رشت و ارومیه و همچنین اتصال شبکه ریلی به شهرستان خواف یکی از اصلی‌ترین اقداماتی عنوان شده است که در طول این مدت از سوی این وزارتخانه انجام شده است. در کنار آن، دولت دوازدهم افزایش ظرفیت و احداث خطوط حومه‌ای ریلی به میزان ۳۶ کیلومتر و به‌سازی و نوسازی حدود ۶۰ کیلومتر خطوط ریلی دیگر در این حوزه، بخش دیگری از اقدامات انجام‌گرفته در حوزه حمل‌ونقل عنوان شده است.

این وزارتخانه در عملکرد خود نیز آمار قابل‌توجهی را در چند حوزه نهایی کرده است. در حرکت ناوگان حمل‌ونقل عمومی حوزه ریلی و هوایی آمار مثبتی ارائه شده، به‌طوری‌که در حوزه هوایی پروازهای عبوری از ایران ۲۰درصد افزایش یافته و در اعلام و پذیرش مسافر نیز افزایشی پنج‌درصدی به ثبت رسیده است. در حوزه ریلی حمل بار افزایشی ۲۱ و ترانزیت افزایشی ۸۶ درصدی داشته و جابه‌جایی مسافران نیز با افزایش پنج‌درصدی به پنج میلیون نفر رسیده است. میزان حمل ترانزیت در 7ماهه نخست امسال نیز حدود 700هزار تن عنوان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 60درصدی را تجربه کرده است. 

ضمن اینکه پیش از این نیز اعلام شده است که در حوزه مسافری در سال ۹۵ حدود ۳۵۰واگن فرسوده با عمر بالای ۴۵ سال از رده خارج شده که تنها تعداد کمی از آنها جایگزین شدند و رشد ۴/ ۴ درصدی در حمل مسافر را نیز شاهد بوده‌ایم. در حوزه باری نیز در سال 95 در راه‌آهن کشور حمل‌ونقل بار از 35 میلیون تن به 40.3 میلیون تن افزایش پیدا کرده که به اعتقاد کارشناسان، این آمار در تاریخ راه‌آهن بی‌سابقه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.