| کد خبر: 156278 |

مدیرعامل توکاریل مطرح کرد:

◄ سه عامل کاهش بهره‌وری در صنعت ریلی

به‌دلیل کمبود اعتبارات و عدم اولویت‌بندی برنامه‌ها در سنوات گذشته، تغییر عمده‌ای در حوزه حمل‌ونقل ریلی اتفاق نیفتاده و توقعات و انتظارات برآورده نشده است.

تین نیوز

شرکت توکاریل که ناوگانی بالغ‌بر 1706 دستگاه واگن لبه‌بلند شش‌محوره دارد، قابلیت حمل سالیانه بیش از 10میلیون تن مواد معدنی (کنسانتره و گندله آهن) را در شبکه ریلی کشور دارد. این شرکت با حمل 35درصد بار معدنی ریلی کشور بالاترین رتبه را بین شرکت های ریلی به خود اختصاص داده است. بر اساس همین عقبه، بر آن شدیم تا نظر مدیرعامل این شرکت درباره مهم‌ترین چالش‌های صنعت ریلی را جویا شویم.

به گزارش تین‌نیوز، محسن سعیدبخش مدیرعامل توکاریل در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین چالش‌های حمل‌ونقل ریلی باری کدم‌اند، گفت: عدم وجود زیرساخت‌های راه‌آهن ج.ا.ا به‌دلیل سرعت‌پایین و ترافیک، توقف و عدم تأمین نیروی کشش که در هر سه مورد باعث کاهش بهره‌وری خواهد شد، مهم‌ترین چالش‌های صنعت ریلی هستند.

سعیدبخش ادامه داد: البته با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح می‌توان تا حدودی به‌صورت مقطعی مشکلات را برطرف کرد. مثلاً قطار برنامه‌ای‌ می‌تواند سرعت سیر و حرکت را افزایش دهد با قطار کامل بخش خصوصی می‌تواند بخشی از کمبود نیروی کشش را تأمین کند.

مدیرعامل توکاریل با اشاره به این نکته که مشکلات برای مسئولان محترم راه‌آهن روشن و مشخص است، افزود: به‌دلیل کمبود اعتبارات و عدم اولویت‌بندی برنامه‌ها در سنوات گذشته، تغییر عمده‌ای در حوزه حمل‌ونقل ریلی اتفاق نیفتاده و توقعات و انتظارات برآورده نشده است.

محسن سعیدبخش ادامه داد: درخصوص اقدامات، مسئولان محترم راه‌آهن ج.ا.ا باید اظهارنظر کنند و به‌دلیل اینکه قطعاً به‌دنبال حل مشکلات بوده و هستند، گزارش آن را ارائه خواهند کرد. لیکن ما به‌عنوان بخش خصوصی همیشه درصدد رفع مشکلات پیش رو با هماهنگی و تعامل با راه‌آهن، معادن و صاحبان بار بوده و هستیم تا در عملیات حمل تسریع شود.

مدیرعامل توکاریل در آخر گفت: از سویی درخصوص تأمین نیروی کشش به دنبال خرید لکوموتیو هستیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات‌مان را با تشکیل قطار کامل جهت تکمیل هلدینگ توکاریل با هماهنگی مسئولان محترم راه‌آهن ج.ا.ا مرتفع کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.