| کد خبر: 150923 |

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد

◄ ضریب اشغال قطارها در ایام اوج سفر چقدر است؟

هرچند در ایام غیرپیک صندلی‌های موجود حدود 20 الی 30 درصد تقاضا پر هستند اما این روند هر روز در حال تغییر است.

تین نیوز

معاون مسافری راه‌آهن با بیان این‌که ظرفیت قطارهای مسافری کشور بیش از میزان فعلی‌شان است، گفت: هرچند در ایام غیرپیک صندلی‌های موجود حدود 20 الی 30 درصد تقاضا پر هستند اما این روند هر روز در حال تغییر است.

علی کاظمی‌منش قطار تهران-مشهد را از استثناء‌های این قاعده دانست و ضریب اشغال صندلی‌ها در ایام پیک مثل تابستان و اعیاد، در این مسیر و مسیرهای منتهی به مشهد را تا 95 درصد عنوان کرد.

 کاظمی‌منش ضریب اشغال امسال شبکه مسافری در مسیر تهران-مشهد در ایام پیک سفر یعنی از اواسط اسفند95 تا 15 فروردین و از اواخر خرداد امسال تا اوایل مهر را تا 90 درصد عنوان و ضریب اشغال در سایر مسیرها در همین ایام را تا 81 درصد اعلام کرد.

کاظمی‌منش همچنین گفت: با توجه به اینکه امسال راه‌آهن از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان دستگاه برگزیده ملی در امر گردشگری انتخاب شده است، اگر درباره سفر با قطار، با توجه به مزایای رقابتی آن فرهنگ‌سازی بهتری صورت بگیرد، استقبال از این نوع سفر هم افزایش می‌یابد.

کاظمی‌منش نقطه‌نظر برخی از شرکت‌ها مبنی‌بر اینکه دولت باید از حمل‌ونقل ریلی با اعطای وام و... حمایت کند را صد در صد درست ندانست و تجربه سایر کشورهای دنیا را هم تنها در حمایت از حمل‌ونقل حومه‌ای عنوان کرد.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین گفت: در کشور ما دولت در سال‌های اخیر برای رشد حمل‌ونقل ریلی تلاش زیادی کرده است و به رشد شبکه مسافری در افزایش خطوط و به‌سازی ناوگان توجه زیادی کرده است. راه‌آهن همچنین هرروز با برگزاری جلسات مشترک با فعالان بخش خصوصی ریلی، سعی در به‌ روزرسانی قوانین دارد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    پیشنهاد دارم روزی به متروی میدان ازادی بروید . رانند ه اتوبوس ها داد میزند ، رشت، اردبیل کرمانشاه، جالب سه شهری هستند که راه اهن انها هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است. شما قزوین زنجان تبریز نمی‌شنوید . این نشان میدهد هرجا ریل رفته ، سهم اتوبوسها کم کرده و رفاه اورده .
    اینگونه نیست که قطارها سهم نداشته باشند . اتفاقا با دیدن خطوط اتوبوسرانی هر شهر میتوان فهمید کدام شهرها ریل ندارند. یه علت اصرار مداوم هموطنان گیلانی و اردبیلی به افتتاح راه اهن همان رفاه و امنیت و اسایش ان هست. وزارت راه راه اهن این استانها را افتتاح کند بعد ان مشاهده خواهید کرد که سهم حمل ونقل جاده ای مخصوصا اتوبوسرانی چقدر کاهش خواهد یافت