| کد خبر: 149667 |

◄ برنامه‌های تازه راه‌آهن برای جذب خرده‌بار بخش ریلی

در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی راه‌آهن، جذب بازار حمل خرده‌بار در کشور توسط حمل‌ونقل ریلی، در دستور کار مدیریت‌های متولی در این بخش قرار گرفته است. در همین ارتباط معاونت سیروحرکت راه‌آهن ج.ا.ا و شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل، اقدام به طرح‌ریزی، تدوین برنامه‌ها و تمهیدات متنوعی نموده‌اند.

تین نیوز

در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی راه‌آهن، جذب بازار حمل خرده‌بار در کشور توسط حمل‌ونقل ریلی، در دستور کار مدیریت‌های متولی در این بخش قرار گرفته است. در همین ارتباط معاونت سیروحرکت راه‌آهن ج.ا.ا و شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل، اقدام به طرح‌ریزی، تدوین برنامه‌ها و تمهیدات متنوعی کرده‌اند. معاونت سیروحرکت با سال‌ها فعالیت در این زمینه و شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل به‌عنوان متولی بهره‌برداری از انبارهای توشه موجود در تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن کشور اقدام به سامان‌دهی حمل خرده‌بار کرده‌اند.

از رئوس برنامه‌های این طرح که در مرکز توجه معاونت سیروحرکت راه‌آهن قرار گرفته، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد سامانه جذب بار، توسعه ظرفیت حمل کالا و خرده‌بار از طریق افزایش ناوگان و به‌سازی و استفاده حداکثری از زیرساخت‌ها و امکانات موجود است که با توجه به شرایط بهره برداری، پروژه های مرتبط با آن در قالب برنامه های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعریف و در دستور کار قرار گرفته است.

 بهبود فرآیندهای تحویل و تحول کالاها و خرده‌بار از صاحبان کالا با اجرای مهندسی مجدد، پیاده‌سازی روش‌های جدید با نگرش سیستمی  و مبتنی بر فناوری اطلاعات از زمره اقدامات مورد توجه است که امید آن می رود با اجرای کامل این رویکردها شاهد مشارکت هرچه بیش‌تر و  فعالانه‌تر بخش ریلی در بازار حمل  خرده‌بار و توشه باشیم.

 افزون بر آنچه که بدان اشاره شد عنایت ویژه به مقوله مشتری‌مداری و مشارکت با سیستم‌های درون‌شهری و برون‌شهری به‌منظور ارائه خدمات درب‌به‌درب به مشتریان از دیگر برنامه‌های قابل توجهی است که در دستور کار مجموعه معاونت سیروحرکت راه‌آهن و شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل قرار گرفته است.

در خاتمه ضمن تاکید بر این مهم که افزایش رضایت مشتریان و ایجاد حلقه‌های ارزش در این رابطه  از جمله هزینه‌های بهینه حمل کالا، زمان‌بندی مناسب، ایجاد اطمینان خاطر از صحت فرآیند حمل و تحویل و... به‌عنوان اهداف اساسی شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل بوده، خاطرنشان می‌سازد ایجاد سامانه مستقل حمل خرده بار در سطوح گسترده داخلی و بین‌المللی مجموعه ریلی کشور از برنامه‌های استراتژیک این دو مجموعه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.