| کد خبر: 145323 |

تجربه آلمان در قطارهای فوق سریع

تا پایان امسال میلادی، مدت زمان سفر با قطار بین برلین و مونیخ به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و به حدود ۴ ساعت می‌رسد. راه‌آهن آلمان این تغییر را بزرگترین بهبود خدمات‌دهی در تاریخ فعالیت خود توصیف کرده است.

تین نیوز

تا پایان امسال میلادی، مدت زمان سفر با قطار بین برلین و مونیخ به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد و به حدود ۴ ساعت می‌رسد. راه‌آهن آلمان این تغییر را بزرگترین بهبود خدمات‌دهی در تاریخ فعالیت خود توصیف کرده است.

استفاده‌کنندگان از قطارهای بین‌شهری آلمان به زودی با گسترده‌ترین تغییرات در برنامه حرکت قطارها در دهه‌های اخیر روبه‌رو خواهند شد. علت این تغییرات به بهره‌برداری رسیدن یک مسیر جدید برای رفت و آمد قطارهای پرسرعت بین برلین و مونیخ است که براساس برنامه، ساخت آن در ماه‌های آینده به پایان می‌رسد. 

ساخت این مسیر از جنبه‌های بسیاری «پروژه‌ای با ابعاد تاریخی» است و برنامه‌های حرکت تمام قطارها در ایستگاه‌های مبدا و مقصد متناسب با زمان حرکت و رسیدن قطار برلین- مونیخ تغییر خواهد کرد و مسافران قطار برای طی کردن فاصله میان دو کلانشهر آلمان به یک سوم کمتر زمان نیاز دارند و حدود ۲ساعت زودتر به مقصد می‌رسند. 

درحال‌حاضر سریع‌ترین قطارها برای این مسیر بیش از ۶ ساعت در راه هستند که این مدت از چند ماه دیگر به کمتر از ۴ ساعت کاهش خواهد یافت. ساخت مسیر قطارهای فوق‌سریع بین برلین و مونیخ بزرگترین بهبود خدمات‌دهی در تاریخ فعالیت این شرکت است، این در حالی است که سابقه راه‌آهن آلمان به دهه ۳۰ قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد. 

در سال ۱۹۴۴میلادی و ۴ سال پس از وحدت دو آلمان، ۲ شرکت راه‌آهن شرق و غرب در یکدیگر ادغام شدند و اکنون طول خطوط شبکه ریلی در این کشور به بیش از ۳۸ هزار کیلومتر می‌رسد. 

قرار است روزی ۳ قطار فوق‌سریع از هر یک از ایستگاه‌های مرکزی برلین و مونیخ به مقصد یکدیگر حرکت کنند. آغاز مطالعه و طرح‌ریزی برای ساخت این مسیر به حدود ربع قرن پیش بازمی‌گردد. هزینه ساخت این مسیر ۱۰ میلیارد یورو است و به لحاظ زمان و مخارج، این پروژه به طور کامل براساس برنامه و پیش‌بینی‌ها به بهره‌برداری می‌رسد. 

با بهره‌برداری از مسیر جدید قطارهای فوق‌سریع، برخی ایالت‌های شرقی این کشور که زیرساخت‌های ضعیف‌تری دارند از خدمات ریلی بهتری برخوردار خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود برخی کلانشهرها، از جمله هامبورگ، فرانکفورت و اشتوتگارت از مزیت‌های این مسیر بهره‌مند شوند. با اجرای این خطوط هر نیم ساعت، یک قطار فوق‌سریع از فرانکفورت به برلین و برعکس در حرکت خواهد بود.

پروین خدادادی حدادان - کارشناس حمل‌ونقل ریلی

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.